Department
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publications (94) Publications in which a researcher has participated
2020
-
Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95
-
El rol del apoyo social percibido en la predicción de la inteligencia emocional entre adolescentes de la República Dominicana
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 97-110
-
La influencia del estatus socioeconómico y cultural en la relación entre el autoconcepto y la inteligencia emocional percibida en la adolescencia
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 33-48
-
The role of affect-communication and rule setting in perceived family support and school adjustment
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 5-18
-
"AAC@SCHOOL for social inclusion": promoviendo la educación inclusiva desde la investigación universitaria
Ampliando horizontes en educación inclusiva. [Recurso electrónico]: XVII Congreso Internacional y XXXVII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva. 21, 22 y 23 de septiembre de 2020 (aplazado en abril por Covid-19)
-
A Systematic Observation of Early Childhood Educators Accompanying Young Children’s Free Play at Emmi Pikler Nursery School: Instrumental Behaviors and Their Relational Value
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Ajuste psicosocial en la adolescencia y su asociación con factores individuales, familiares y escolares en España y Marruecos: protocolo de investigación
XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
-
Análisis psicométrico de tres instrumentos: competencia mediática e informacional, valores y actitudes machistas en alumnado universitario ecuatoriano
XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
-
Assessment of psychiatric symptomatology in bilingual psychotic patients: A systematic review and meta-analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-11
-
Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555
-
Can we measure musically active people’s music skills and achievement self-concept? Structure and invariance of CAMU, a Spanish questionnaire
Music Education Research, Vol. 22, Núm. 4, pp. 478-490
-
Capacidad predictiva de la inteligencia emocional sobre el apoyo social percibido de adolescentes
Suma Psicológica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 18-26
-
Communicative and social skills among medical students in spain: A descriptive analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
-
Corrigendum: Psychological Symptoms During the Two Stages of Lockdown in Response to the COVID-19 Outbreak: An Investigation in a Sample of Citizens in Northern Spain (Frontiers in Psychology, (2020), 11, 10.3389/fpsyg.2020.01491)
Frontiers in Psychology
-
Corrigendum: Reduction of COVID-19 Anxiety Levels Through Relaxation Techniques: A Study Carried Out in Northern Spain on a Sample of Young University Students (Front. Psychol., (2020), 11, (2038), 10.3389/fpsyg.2020.02038)
Frontiers in Psychology
-
Cyber dating violence prevention programs in universal populations: A systematic review
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 13, pp. 1089-1099
-
Dar voz a la infancia y a la adolescencia
Boletín de la Sociedad Vasco-Navarra de pediatría = Euskal Herriko Pediatria Elkartearen aldizkaria, Núm. 121, pp. 68-70
-
Derechos humanos desde la diversidad lingüística e identitaria de las personas sordas
Deusto journal of human rights = Revista Deusto de derechos humanos, Núm. 5, pp. 187-213
-
Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Design and validation of a questionnaire about the perception of equality in the world of work
Cadernos Pagu, Vol. 2020, Núm. 58, pp. 1-26