Publicaciones (94) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95

  2. El rol del apoyo social percibido en la predicción de la inteligencia emocional entre adolescentes de la República Dominicana

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 97-110

  3. La influencia del estatus socioeconómico y cultural en la relación entre el autoconcepto y la inteligencia emocional percibida en la adolescencia

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 33-48

  4. The role of affect-communication and rule setting in perceived family support and school adjustment

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 5-18

  5. "AAC@SCHOOL for social inclusion": promoviendo la educación inclusiva desde la investigación universitaria

    Ampliando horizontes en educación inclusiva. [Recurso electrónico]: XVII Congreso Internacional y XXXVII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva. 21, 22 y 23 de septiembre de 2020 (aplazado en abril por Covid-19)

  6. A Systematic Observation of Early Childhood Educators Accompanying Young Children’s Free Play at Emmi Pikler Nursery School: Instrumental Behaviors and Their Relational Value

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  7. Ajuste psicosocial en la adolescencia y su asociación con factores individuales, familiares y escolares en España y Marruecos: protocolo de investigación

    XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica

  8. Análisis psicométrico de tres instrumentos: competencia mediática e informacional, valores y actitudes machistas en alumnado universitario ecuatoriano

    XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica

  9. Assessment of psychiatric symptomatology in bilingual psychotic patients: A systematic review and meta-analysis

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-11

  10. Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555

  11. Can we measure musically active people’s music skills and achievement self-concept? Structure and invariance of CAMU, a Spanish questionnaire

    Music Education Research, Vol. 22, Núm. 4, pp. 478-490

  12. Capacidad predictiva de la inteligencia emocional sobre el apoyo social percibido de adolescentes

    Suma Psicológica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 18-26

  13. Communicative and social skills among medical students in spain: A descriptive analysis

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4

  14. Corrigendum: Psychological Symptoms During the Two Stages of Lockdown in Response to the COVID-19 Outbreak: An Investigation in a Sample of Citizens in Northern Spain (Frontiers in Psychology, (2020), 11, 10.3389/fpsyg.2020.01491)

    Frontiers in Psychology

  15. Corrigendum: Reduction of COVID-19 Anxiety Levels Through Relaxation Techniques: A Study Carried Out in Northern Spain on a Sample of Young University Students (Front. Psychol., (2020), 11, (2038), 10.3389/fpsyg.2020.02038)

    Frontiers in Psychology

  16. Cyber dating violence prevention programs in universal populations: A systematic review

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 13, pp. 1089-1099

  17. Dar voz a la infancia y a la adolescencia

    Boletín de la Sociedad Vasco-Navarra de pediatría = Euskal Herriko Pediatria Elkartearen aldizkaria, Núm. 121, pp. 68-70

  18. Derechos humanos desde la diversidad lingüística e identitaria de las personas sordas

    Deusto journal of human rights = Revista Deusto de derechos humanos, Núm. 5, pp. 187-213

  19. Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  20. Design and validation of a questionnaire about the perception of equality in the world of work

    Cadernos Pagu, Vol. 2020, Núm. 58, pp. 1-26