ELENA
HERRAN IZAGIRRE
Ikertzaileren 2010-2023 tartean
Argitalpenak (44) ELENA HERRAN IZAGIRRE argitalpenak
2024
-
Application of indirect observation within mixed methods to contrast the results obtained through direct observation: a discussion with observed Pikler educators
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis
Early Childhood Education Journal
2023
-
An observational study to assess the educational management of conflicts between young children in the Pikler-Lóczy educational approach. Implications in the early development of personality
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 31, Núm. 6, pp. 932-952
-
Keys to Responsive Feeding in Early Education: Systematic Observation of Pikler-Lóczy’s Educators’ Behaviour During Breakfast
International Journal of Early Childhood
-
La participación o la cooperación temprana, llave de la autonomía en 0-3
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 198, pp. 17-23
-
New insights into the behavioral structure of Pikler educators: An application of T-pattern detection and analysis with THEME
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Observing dressing in a collaborative or trusting environment: the right to participate in one's own care at the Emmi Pikler nursery school in Budapest
Early Years, Vol. 43, Núm. 4-5, pp. 778-793
2022
-
Adult intervention levels in young children’s free play: an observational study on how Pikler educators combine the instrumental and relational dimensions of their educational activity
European Journal of Psychology of Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 707-728
-
El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59
-
Haurren autonomia goiztiarrari ematen zaion sostenguaren behaketa sistematikoa: janztea, Budapesteko Emmi Pikler haur-eskolan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 34, Núm. 1, pp. 83-103
-
Partaidetza edo lankidetza, autonomiaren giltza 0-3 adin-tartean
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 271, pp. 26-31
2021
-
Adaptación 0-3
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25
-
Construcción del formato de campo "Acompañando el juego libre en la Escuela Infantil Emmi Pikler".: Planteamiento teórico y desarrollo metodológico
Psikodidaktikako XXVII. jardunaldiak: 2020ko azaroaren 24a
2020
-
A Systematic Observation of Early Childhood Educators Accompanying Young Children’s Free Play at Emmi Pikler Nursery School: Instrumental Behaviors and Their Relational Value
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Diferencias de Género y Estudios de Acceso en las Creencias del Alumnado de Grado en Educación Infantil sobre el Desarrollo de la Autonomía en el Ciclo 0-3
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-65
-
Early childhood, breakfast, and related tools: analysis of adults’ function as mediators
European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 495-527
-
Haurren autonomia goiztiarraren garapena eta Haur Hezkuntza Graduko irakaslegaiak. Aldagai parte-hartzaileak.
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 1, pp. 33-58
2019
-
Dressing toddlers at the Emmi Pikler nursery school in Budapest: caregiver instrumental behavioral pattern
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 27, Núm. 6, pp. 872-887
-
Educación temprana y aprendizaje cultural: observación sistemática de la conducta de la educadora Pikler durante el desayuno
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 1, pp. 128-178
-
Observación sistemática de la interveción educativa durante el cambio de pañal: Estudio de caso en una escuela infantil del Consorcio Haurreskolak
XXV jornadas de investigación en psicodidáctica