JONE
SAGASTUI AGUAYO
INVESTIGADOR/A PREDOCTORAL
Publicaciones (16) Publicaciones de JONE SAGASTUI AGUAYO
2024
-
Application of indirect observation within mixed methods to contrast the results obtained through direct observation: a discussion with observed Pikler educators
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis
Early Childhood Education Journal
-
Understanding cross-cultural differences in pedagogical beliefs: A comparison among South Korean, Spanish, and German early childhood teachers
Teaching and Teacher Education, Vol. 148
2023
-
An observational study to assess the educational management of conflicts between young children in the Pikler-Lóczy educational approach. Implications in the early development of personality
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 31, Núm. 6, pp. 932-952
-
Instrumento de evaluación del profesorado de Educación Infantil en formación sobre la autonomía infantil temprana.
#CIMIE23 Las evidencias científicas que mejoran los resultados educativos: Libro de actas #CIMIE23, Santander 6 y 7 de Julio
-
La participación o la cooperación temprana, llave de la autonomía en 0-3
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 198, pp. 17-23
2022
-
Adult intervention levels in young children’s free play: an observational study on how Pikler educators combine the instrumental and relational dimensions of their educational activity
European Journal of Psychology of Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 707-728
-
El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59
-
Partaidetza edo lankidetza, autonomiaren giltza 0-3 adin-tartean
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 271, pp. 26-31
2021
-
Adaptación 0-3
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25
-
Construcción del formato de campo "Acompañando el juego libre en la Escuela Infantil Emmi Pikler".: Planteamiento teórico y desarrollo metodológico
Psikodidaktikako XXVII. jardunaldiak: 2020ko azaroaren 24a
-
Posibilidades de la metodología observacional para Investigar buenas prácticas en educación temprana.
IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21
2020
2019
-
Observación sistemática de la interveción educativa durante el cambio de pañal: Estudio de caso en una escuela infantil del Consorcio Haurreskolak
XXV jornadas de investigación en psicodidáctica
-
Patrones de conducta de las educadoras Pikler-Lóczy en las rutinas interactivas de la educación temprana
Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa. CIMIE19 (8º. 2019. Lleida) Educación: La puerta a toda mejora social
2018
-
Egokitzapena guztion ardura da
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 228, pp. 28-31