Publications (270) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list

2025

  1. Academic Anxiety in Spanish Higher Education: A Systematic Review

    Behavioral Sciences, Vol. 15, Núm. 2

  2. Drawing, a speaker for childhood

    European Public and Social Innovation Review, Vol. 10

  3. El dibujo, un altavoz para la infancia

    epsir: European Public & Social Innovation Review, Núm. 10

  4. Haurren ikuspegia mugikorraren erabilerari buruz: zer pentsatzen dute haiek?

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 296, pp. 38-42

  5. La investigación inclusiva, otra forma de hacer ciencia

    epsir: European Public & Social Innovation Review, Núm. 10

  6. Modelo de participación familiar en la respuesta educativa al alumnado con discapacidad auditiva

    Revista Colombiana de Educación, pp. e18450

  7. Participación infantil y adolescente en órganos de decisión: experiencias y orientaciones sobre los consejos de la infancia y adolescencia

    Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua

  8. Socio-Educational Action Targeting Neglected Children: Good Practice, Professional Culture and Professional Ethics

    Child and Youth Services, Vol. 46, Núm. 1, pp. 201-235

  9. The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language

    International Multilingual Research Journal, Vol. 19, Núm. 1, pp. 23-35

  10. Tracing emotional experiences and the well-being during the pandemic through drawings by Spanish children

    Children and Society, Vol. 39, Núm. 1, pp. 111-127

  11. Transformaciones en la Infancia y la Comunidad: Estudio de un proyecto de Educación Alternativa

    epsir: European Public & Social Innovation Review, Núm. 10

2024

  1. A Multifaceted Approach to Linguistic and Cultural Inclusion for Migrants and Refugees in Europe

    Transformative lntercultural Global Education (IGI Global), pp. 370-384

  2. A multifaceted approach to linguistic and cultural inclusion for migrants and refugees in Europe

    Transformative Intercultural Global Education (IGI Global), pp. 370-384

  3. Acciones artísticas para el empoderamiento de un grupo de niñas gitanas

    Sostenibilidad curricular en arte y humanidades: las universidades como motor de cambio ecosocial, sostenibilidad curricular 2023 (Tirant Humanidades), pp. 265-287

  4. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff

    Higher Education, Vol. 88, Núm. 3, pp. 919-937

  5. Análisis de contextos desfavorecidos: Diversas realidades incluyendo Palestina

    3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas

  6. Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109

  7. Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 33, pp. 239-260

  8. Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa

    Octaedro

  9. COVID-19: Uses and Perceptions of Music during Lockdown from a Gender Perspective

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5