Fachbereich
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publikationen (69) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2020
-
Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95
-
El rol del apoyo social percibido en la predicción de la inteligencia emocional entre adolescentes de la República Dominicana
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 97-110
-
La influencia del estatus socioeconómico y cultural en la relación entre el autoconcepto y la inteligencia emocional percibida en la adolescencia
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 33-48
-
The role of affect-communication and rule setting in perceived family support and school adjustment
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 5-18
-
A Systematic Observation of Early Childhood Educators Accompanying Young Children’s Free Play at Emmi Pikler Nursery School: Instrumental Behaviors and Their Relational Value
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Assessment of psychiatric symptomatology in bilingual psychotic patients: A systematic review and meta-analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-11
-
Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555
-
Can we measure musically active people’s music skills and achievement self-concept? Structure and invariance of CAMU, a Spanish questionnaire
Music Education Research, Vol. 22, Núm. 4, pp. 478-490
-
Capacidad predictiva de la inteligencia emocional sobre el apoyo social percibido de adolescentes
Suma Psicológica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 18-26
-
Communicative and social skills among medical students in spain: A descriptive analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
-
Cyber dating violence prevention programs in universal populations: A systematic review
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 13, pp. 1089-1099
-
Dar voz a la infancia y a la adolescencia
Boletín de la Sociedad Vasco-Navarra de pediatría = Euskal Herriko Pediatria Elkartearen aldizkaria, Núm. 121, pp. 68-70
-
Derechos humanos desde la diversidad lingüística e identitaria de las personas sordas
Deusto journal of human rights = Revista Deusto de derechos humanos, Núm. 5, pp. 187-213
-
Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Design and validation of a questionnaire about the perception of equality in the world of work
Cadernos Pagu, Vol. 2020, Núm. 58, pp. 1-26
-
Diferencias de Género y Estudios de Acceso en las Creencias del Alumnado de Grado en Educación Infantil sobre el Desarrollo de la Autonomía en el Ciclo 0-3
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-65
-
Diferencias individuales en aprendizaje autorregulado de estudiantes de los Grados de Educación: género, especialidad, notas y desempeño académico
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 38, Núm. 2, pp. 453-473
-
EHUko Pedagogia Gradua lanbide anitzetarako prestatzen: ikasleen asebete eta iritzietan eta irakasleen pertzepzioan oinarritutako analisia
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 51-74
-
Early childhood, breakfast, and related tools: analysis of adults’ function as mediators
European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 495-527
-
Efectividad de pautas de actuación para una tutoría ABP
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 24