Publikationen (69) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2020

  1. Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95

  2. El rol del apoyo social percibido en la predicción de la inteligencia emocional entre adolescentes de la República Dominicana

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 97-110

  3. La influencia del estatus socioeconómico y cultural en la relación entre el autoconcepto y la inteligencia emocional percibida en la adolescencia

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 33-48

  4. The role of affect-communication and rule setting in perceived family support and school adjustment

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 5-18

  5. A Systematic Observation of Early Childhood Educators Accompanying Young Children’s Free Play at Emmi Pikler Nursery School: Instrumental Behaviors and Their Relational Value

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  6. Assessment of psychiatric symptomatology in bilingual psychotic patients: A systematic review and meta-analysis

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-11

  7. Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555

  8. Can we measure musically active people’s music skills and achievement self-concept? Structure and invariance of CAMU, a Spanish questionnaire

    Music Education Research, Vol. 22, Núm. 4, pp. 478-490

  9. Capacidad predictiva de la inteligencia emocional sobre el apoyo social percibido de adolescentes

    Suma Psicológica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 18-26

  10. Communicative and social skills among medical students in spain: A descriptive analysis

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4

  11. Cyber dating violence prevention programs in universal populations: A systematic review

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 13, pp. 1089-1099

  12. Dar voz a la infancia y a la adolescencia

    Boletín de la Sociedad Vasco-Navarra de pediatría = Euskal Herriko Pediatria Elkartearen aldizkaria, Núm. 121, pp. 68-70

  13. Derechos humanos desde la diversidad lingüística e identitaria de las personas sordas

    Deusto journal of human rights = Revista Deusto de derechos humanos, Núm. 5, pp. 187-213

  14. Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  15. Design and validation of a questionnaire about the perception of equality in the world of work

    Cadernos Pagu, Vol. 2020, Núm. 58, pp. 1-26

  16. Diferencias de Género y Estudios de Acceso en las Creencias del Alumnado de Grado en Educación Infantil sobre el Desarrollo de la Autonomía en el Ciclo 0-3

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-65

  17. Diferencias individuales en aprendizaje autorregulado de estudiantes de los Grados de Educación: género, especialidad, notas y desempeño académico

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 38, Núm. 2, pp. 453-473

  18. EHUko Pedagogia Gradua lanbide anitzetarako prestatzen: ikasleen asebete eta iritzietan eta irakasleen pertzepzioan oinarritutako analisia

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 51-74

  19. Early childhood, breakfast, and related tools: analysis of adults’ function as mediators

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 495-527

  20. Efectividad de pautas de actuación para una tutoría ABP

    Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 24