Artes y Humanidades
Campo de conocimiento
Universitat Jaume I
Castelló de la Plana, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat Jaume I (37)
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Capítulo 6. La innovación infinita. Nuevos retos y dualidades en los Medios públicos europeos
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 21, pp. 101-113
-
Empathy in group musical performance: A review of the literature
Review of Education, Vol. 11, Núm. 3
-
Las ciencias de la comunicación en España: Situación actual y retos de futuro para la Asociación Española de Investigación de la Comunicación
Encuentros multidisciplinares, Vol. 25, Núm. 73
-
Poverty, social exclusion, and mental health: the role of the family context in children aged 7–11 years INMA mother-and-child cohort study
European Child and Adolescent Psychiatry, Vol. 32, Núm. 2, pp. 235-248
2022
-
Let´s play together! Motivation and classrrom interaction in community music initiatives
Musica Hodie, Vol. 22
2021
-
Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research
International Journal of Inclusive Education
-
Challenges and Opportunities for Regional Public Service Media: A Singular Case Study in Europe
International Journal of Communication, Vol. 15, pp. 625-646
-
Estrategias para la transformación de conflictos con el tiempo en el aula de música: Un estudio desde la voz de los docentes
Revista Internacional de Educación Musical, Núm. 9, pp. 63-72
-
Los nuevos encuadres climáticos ante la Covid-19: el caso de los programas de divulgación científica de EITB
La comunicación del cambio climático, una herramienta ante el gran desafío (Dykinson), pp. 107-123
-
Recepción de la subtitulación para personas sordas de los informativos españoles
Comunicación y sociedad, Núm. 18
-
Risk of child poverty and social exclusion in two Spanish regions: social and family determinants
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 3, pp. 216-223
2020
-
Crear una orquesta en el aula de Primaria: opciones y decisiones didácticas iniciales
La educación y la formación musical en el siglo XXI: valoración, unión y diálogo entre etapas educativas (UNO Editorial), pp. 47-60
-
El desarrollo socioemocional a través de la música: una práctica transversal
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 84, pp. 60-65
-
Uses and Perceptions of Music in Times of COVID-19: A Spanish Population Survey
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
2018
-
Gender inequality in household chores and work-family conflict
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. AUG
2017
-
Psicología positiva contemplativa: Integrando mindfulness en la psicología positiva
Papeles del psicólogo, Vol. 38, Núm. 1, pp. 12-18
-
Songs are taught, songs are learnt: musical preferences in early childhood
Music Education Research, Vol. 19, Núm. 3, pp. 309-326
-
Subtitling for d/deaf and hard-of-hearing children: Current practices and new possibilities to enhance language development
Brain Sciences, Vol. 7, Núm. 7