Departamento
Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Artículos (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731
-
Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 125-144
-
El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32
-
Iberian wolf’s diet and its quality during breeding season: exploring the influence of zone, wolf groups, prey availability and individual factors
Behavioral Ecology and Sociobiology, Vol. 78, Núm. 3
-
In-service teachers’ multilingual language teaching and learning approaches: insights from the Basque Country
Language and Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 203-217
-
Kirol-testuinguruak Lehen Hezkuntzako matematikako problemetan, ikasleen motibagai
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
-
Metals, nonmetals and metalloids in cigarette smoke as hazardous compounds for human health
Science of the Total Environment, Vol. 923
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
-
Rol Jokoak Lehen Hezkuntzan
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32
-
Sobre la enseñanza del pasado democrático en España. Alumnado, polarización y redes sociales
REIDICS: Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, Núm. 14, pp. 102-118
-
Teaching ecosystem services: a pathway to improve students’ argumentation in favour of nature conservation and sustainable development?
Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 1, pp. 29-50
-
The joint influence of the variables educational level and gender on children's drawings of the plant world
Heliyon, Vol. 10, Núm. 2
-
Using multiple strategies in deepening the understanding of the digestive system
Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 2, pp. 364-382
-
Valoración del potencial didáctico de los temas socialmente controvertidos en la formación inicial docente
REIDICS: Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, Núm. 14, pp. 139-156
-
Zumaiako Flysch-a: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 4. mailako ikasleentzako Geoparkearen eskaintza didaktikoaren analisia eta hobekuntza proposamena
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32