Publicaciones (48) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.

    Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181

  2. Acercando la diversidad social al alumnado de educación primaria: estudio sobre una experiencia de formación inclusiva

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 217-234

  3. Actividades asistidas con caballos para acompañar a personas menores con trastorno del espectro autista. Revisión bibliográfica

    Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 1

  4. Ajuste psicosocial: qué es, qué variables lo determinan y cuál es su modificabilidad educativa en el alumnado con y sin NEAE

    Congreso Internacional Ideice, Núm. 14, pp. 126-148

  5. An observational study to assess the educational management of conflicts between young children in the Pikler-Lóczy educational approach. Implications in the early development of personality

    European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 31, Núm. 6, pp. 932-952

  6. Are women present in history classes? Conceptions of primary and secondary feminist teachers about how to teach women's history

    Women's Studies International Forum, Vol. 98

  7. Capacidad predictiva de fuentes y tipos de apoyo social sobre implicación escolar

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 165-183

  8. Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies

    Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275

  9. Diskalkulia: detekzioa eta esku-hartzea Lehen Hezkuntzan: Diskalkulia

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 277, pp. 26-29

  10. Divorcio parental, apego a los padres y satisfacción con la vida en adolescentes chilenos: un estudio comparativo

    Terapia psicológica, Vol. 41, Núm. 3, pp. 327-341

  11. Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734

  12. Effects and cost-effectiveness of an internet-based intervention for family caregivers of patients with dementia: methods of a personalized exercise program.

    Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 1

  13. El valor subjetivo de la actividad físico-deportiva: análisis factorial confirmatorio y de la invarianza de la versión en castellano de un instrumento para su medida

    Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte, Núm. 61, pp. 6-19

  14. Fake digital identity and cyberbullying

    Media, Culture and Society, Vol. 45, Núm. 2, pp. 338-353

  15. Familias Monomarentales Derivadas de Violencia de Género

    Géneros, Vol. 12, Núm. 2, pp. 201-237

  16. Family involvement and school effectiveness in primary education

    Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 1, pp. 51-61

  17. How Does Social Support and Emotional Intelligence Enhance Life Satisfaction Among Adolescents? A Mediational Analysis Study

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 16, pp. 2341-2351

  18. Intervención ante la violencia: cómo formar a futuros delegados/as de protección en el deporte

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 546-555

  19. Keys to Responsive Feeding in Early Education: Systematic Observation of Pikler-Lóczy’s Educators’ Behaviour During Breakfast

    International Journal of Early Childhood

  20. La comunidad en conflicto: representaciones sociales del pasado reciente en miembros de asociaciones de memoria histórica de Vizcaya

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 38, Núm. 1, pp. 92-121