Publicaciones (47) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. "Bullying"-a Lehen hezkuntzan: fenomenoaren nondik-norakoak, prebentzioa eta probentzioa

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 34, Núm. 1, pp. 105-127

  2. #8M women’s strikes in Spain: following the unprecedented social mobilization through twitter

    Journal of Gender Studies, Vol. 31, Núm. 5, pp. 639-653

  3. A Navigation Chart for Sustainability for the Ocean i3 Educational Project

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8

  4. A Systematic Review of Augmentative and Alternative Communication Interventions for Children Aged From 0 to 6 Years

    Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 53, Núm. 3, pp. 894-920

  5. Adaptation to the Spanish university context and psychometric properties of the MSLQ: contributions to the measurement and analysis of gender differences of self-regulated learning

    Anales de psicología, Vol. 38, Núm. 2, pp. 295-306

  6. Adult intervention levels in young children’s free play: an observational study on how Pikler educators combine the instrumental and relational dimensions of their educational activity

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 707-728

  7. Analyzing University Students’ Perceptions Regarding Mainstream Pornography and Its Link to SDG5

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 13

  8. Análisis del sexismo y feminismo en el futuro profesorado

    Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 14, Núm. 1

  9. Bizkaiko harrera-etxeetako nerabeen emantzipaziorako prestakuntzaren errealitatearen azterketa

    RES : Revista de Educación Social, Núm. 35

  10. Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad

    Revista espanola de salud publica, Vol. 96

  11. Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad

    Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 96

  12. Coping with COVID-19: social representations underlying blaming processes and fear

    Psychology and Health, Vol. 37, Núm. 7, pp. 828-846

  13. Cultural Image of Older People during the COVID-19 Pandemic

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22

  14. Dating Violence in Adolescence: Comparison between Scholars and Adolescents in Residential Care

    SEXES, Vol. 3, Núm. 1, pp. 49-58

  15. Dating violence in adolescents in residential care: Frequency and associated factors

    Child and Family Social Work, Vol. 27, Núm. 2, pp. 311-323

  16. Discriminaciones de género autopercibidas por alumnado universitario de Educación: Escuchando sus voces

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2

  17. Dislexiaren detekzioa eta esku-hartzea Lehen Hezkuntzan

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 121, pp. 59-72

  18. El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59

  19. El lenguaje inclusivo en la facultad de educación de Bilbao: Un análisis preliminar de su uso en las lenguas oficiales

    VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 12, Núm. 1

  20. Emotional State of Mexican University Students in the COVID-19 Pandemic

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 4