Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (47) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
"Bullying"-a Lehen hezkuntzan: fenomenoaren nondik-norakoak, prebentzioa eta probentzioa
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 34, Núm. 1, pp. 105-127
-
#8M women’s strikes in Spain: following the unprecedented social mobilization through twitter
Journal of Gender Studies, Vol. 31, Núm. 5, pp. 639-653
-
A Navigation Chart for Sustainability for the Ocean i3 Educational Project
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8
-
A Systematic Review of Augmentative and Alternative Communication Interventions for Children Aged From 0 to 6 Years
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 53, Núm. 3, pp. 894-920
-
Adaptation to the Spanish university context and psychometric properties of the MSLQ: contributions to the measurement and analysis of gender differences of self-regulated learning
Anales de psicología, Vol. 38, Núm. 2, pp. 295-306
-
Adult intervention levels in young children’s free play: an observational study on how Pikler educators combine the instrumental and relational dimensions of their educational activity
European Journal of Psychology of Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 707-728
-
Analyzing University Students’ Perceptions Regarding Mainstream Pornography and Its Link to SDG5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 13
-
Análisis del sexismo y feminismo en el futuro profesorado
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 14, Núm. 1
-
Bizkaiko harrera-etxeetako nerabeen emantzipaziorako prestakuntzaren errealitatearen azterketa
RES : Revista de Educación Social, Núm. 35
-
Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad
Revista espanola de salud publica, Vol. 96
-
Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 96
-
Coping with COVID-19: social representations underlying blaming processes and fear
Psychology and Health, Vol. 37, Núm. 7, pp. 828-846
-
Cultural Image of Older People during the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
-
Dating Violence in Adolescence: Comparison between Scholars and Adolescents in Residential Care
SEXES, Vol. 3, Núm. 1, pp. 49-58
-
Dating violence in adolescents in residential care: Frequency and associated factors
Child and Family Social Work, Vol. 27, Núm. 2, pp. 311-323
-
Discriminaciones de género autopercibidas por alumnado universitario de Educación: Escuchando sus voces
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
-
Dislexiaren detekzioa eta esku-hartzea Lehen Hezkuntzan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 121, pp. 59-72
-
El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59
-
El lenguaje inclusivo en la facultad de educación de Bilbao: Un análisis preliminar de su uso en las lenguas oficiales
VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 12, Núm. 1
-
Emotional State of Mexican University Students in the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 4