Facultad de Educación de Bilbao
Centro
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Deusto (48)
2024
-
Relationship between social media use and critical thinking in university students
Education and Information Technologies
2023
-
A teachers’ based approach to assessing the perception of critical thinking in Education university students based on their age and gender
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Fostering student participation through Dialogic Pedagogical Gatherings to face anxiety toward English (L2) learning
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 3, pp. 130-136
-
Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context
Language Teaching Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1532-1551
-
Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups
Educational Research, Vol. 65, Núm. 2, pp. 189-203
-
Methodologies for Fostering Critical Thinking Skills from University Students’ Points of View
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Preventing bullying of students with special educational needs through dialogic gatherings: a case study in elementary education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Transition from work integration social enterprises to ordinary employment in situations of low employability: results of an intervention programme
Social Enterprise Journal, Vol. 19, Núm. 5, pp. 502-518
2022
-
(Re)lectura feminista del patrimonio arqueológico como estrategia devisualización de las mujeres en la arqueología: Una propuesta metodológica desde el País Vasco
Voces in crescendo: Del mutismo a la afonía en la historia de las mujeres en la arqueología española (Instituto Universitario de Investigación en Arqueología y Patrimonio Histórico (INAPH)), pp. 283-295
-
Discriminaciones de género autopercibidas por alumnado universitario de Educación: Escuchando sus voces
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
-
Physiological stress in flat and uphill walking with different backpack loads in professional mountain rescue crews
Applied Ergonomics, Vol. 103
-
Strengthening Ties to L2: Improving Secondary Students’ Attitudes through Dialogic Literary Gatherings.
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 11, Núm. 2, pp. 182-206
-
The Development of L2 (Basque) Oracy Skills Through Dialogic Literary Gatherings
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
1. Bizkaia
Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 17-256
-
2. Gipuzkoa
Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 257-401
-
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Análisis de las Tertulias Literarias Dialógicas en Educación Primaria: un Estudio de Caso a través de las Voces y Dibujos Argumentados del Alumnado
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 3, pp. 205-225
-
Las tertulias literarias dialógicas como estrategia de intervención en alumnado con dificultades comunicativas.
Metodologías y herramientas inclusivas en contextos educativos. (Graó), pp. 235-244
-
Mediator and moderator effect of resilience between self-efficacy and burnout amongst social and legal sciences faculty members
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 2
-
Nudos en el acompañamiento y la formación en las Empresas de Inserción: agenda de temas pendientes
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 98, pp. 247-285