GENARO
GUISASOLA ARANZABAL
Chercheur/Chercheuse/a dans le période 1992-2022
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec GENARO GUISASOLA ARANZABAL (220)
2024
-
A physics curriculum for the modern world
Nature Physics
-
Design and implementation of a STEAM Teaching/Learning sequence by Project-Based Learning for the training of future secondary school teachers
Journal of Physics: Conference Series
-
Learning difficulties among students when applying Ampére-Maxwell's law and its implications for teaching
Physical Review Physics Education Research, Vol. 20, Núm. 1
-
Project-based Approach to Implement a STEM-Focused Engineering Curriculum
Journal of Physics: Conference Series
-
Research on Designing Teaching–Learning Sequencies: Accomplishment and Challenges
Springer Proceedings in Physics
2023
-
Análisis de la comprensión y razonamiento epistémico de los estudiantes sobre los equilibrios de solubilidad
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 2, pp. 47-69
-
Electromagnetic field presented in introductory physics textbooks and consequences for its teaching
Physical Review Physics Education Research, Vol. 19, Núm. 2
-
Phenomenographic approach to understanding students’ learning in physics education
Physical Review Physics Education Research, Vol. 19, Núm. 2
-
Recognition and conversion of electric field representations: The case of electric field lines
Physical Review Physics Education Research, Vol. 19, Núm. 2
2022
-
Algunos aportes de la epistemología para la enseñanza de la física: el caso de la energía en la escuela secundaria
Revista de enseñanza de la física, Vol. 34, Núm. 1, pp. 183-191
-
Deficiencias de comprensión y epistémicas de los estudiantes universitarios en la construcción de categorías explicativas sobre las relaciones trabajo-energía
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 1, pp. 47-64
-
Diseño de una intervención educativa sobre la pandemia de la COVID-19 y las medidas de prevención
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1302
-
University student understanding and reasoning on work-energy relations
European Journal of Physics, Vol. 43, Núm. 6
2021
-
Dificultades de aprendizaje del modelo de sonido: una revisión de la literatura
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 39, Núm. 2, pp. 5-23
-
Discipline-Based Educational Research to Improve Active Learning at University
Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 305-316
-
Enseñanza de las ciencias experimentales en la era de la posverdad
Enseñanza de las ciencias en tiempos de COVID-19: De la investigación didáctica al aula (Editorial Graó), pp. 47-62
-
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18, Núm. 1, pp. 1801
-
Tocar la melodía conociendo la partitura: Una secuencia sobre el sonido en el Grado de Primaria
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 105, pp. 16-23
2020
-
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 109-118
-
Designing Teaching Learning Sequences Based on Design-Based Research
Fundamental Physics and Physics Education Research (Springer International Publishing), pp. 163-174