Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Publicaciones (45) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
After the trans brain: a critique of the neurobiological accounts of embodied trans* identities
History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 46, Núm. 1
-
Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan
Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78
-
An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56
-
Anticipation and its degrees of critical-reflective radicality: opening up the affordances of engaging with futures to problematize STI
Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90
-
Dialogue among educators: Rethinking and recreating scenarios of cooperative and inclusive learning
International Journal of Educational Research Open, Vol. 6
-
Didáctica de la competencia literaria en Educación Primaria de las Comunidades Vasca y Navarra
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 23, Núm. 1
-
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250
-
Efecto de un programa de educación física emocional sobre la inteligencia emocional de futuros docentes
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 9-20
-
Effect of an active break intervention on attention, concentration, academic performance, and self-concept in compulsory secondary education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 447-462
-
El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32
-
Enactivism and the Hegelian Stance on Intrinsic Purposiveness
Phenomenology and the Cognitive Sciences, Vol. 23, Núm. 1, pp. 155-177
-
Ethnography of the kitchen: The Women’s House, a space for feminist alliance and intercultural encounter
Ethnography, Vol. 25, Núm. 1, pp. 58-75
-
From provider to partner? Main elements of the relationship between schools and small- and medium-sized firms in vocational education work placements in the Basque and Navarre regions (Spain)
International Journal of Training and Development
-
Gender and agency in the political learning of contentious activism. Reviewing activist models of young people in the new political cycle in the Basque Country
Journal of Youth Studies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 342-357
-
Hiztunaren genero nahasmendua.: Hizkuntza gutxituak, euskara eta generizazio prozesuak
Bat: Soziolinguistika aldizkaria, Núm. 130, pp. 79-105