Publicaciones (45) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. After the trans brain: a critique of the neurobiological accounts of embodied trans* identities

    History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 46, Núm. 1

  2. Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan

    Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78

  3. An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective

    Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56

  4. Anticipation and its degrees of critical-reflective radicality: opening up the affordances of engaging with futures to problematize STI

    Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1

  5. Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109

  6. Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224

  7. Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118

  8. Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students

    Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117

  9. Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria

    Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90

  10. Dialogue among educators: Rethinking and recreating scenarios of cooperative and inclusive learning

    International Journal of Educational Research Open, Vol. 6

  11. Didáctica de la competencia literaria en Educación Primaria de las Comunidades Vasca y Navarra

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 23, Núm. 1

  12. Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección

    Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250

  13. Efecto de un programa de educación física emocional sobre la inteligencia emocional de futuros docentes

    Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 9-20

  14. Effect of an active break intervention on attention, concentration, academic performance, and self-concept in compulsory secondary education

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 447-462

  15. El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria

    Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32

  16. Enactivism and the Hegelian Stance on Intrinsic Purposiveness

    Phenomenology and the Cognitive Sciences, Vol. 23, Núm. 1, pp. 155-177

  17. Ethnography of the kitchen: The Women’s House, a space for feminist alliance and intercultural encounter

    Ethnography, Vol. 25, Núm. 1, pp. 58-75

  18. From provider to partner? Main elements of the relationship between schools and small- and medium-sized firms in vocational education work placements in the Basque and Navarre regions (Spain)

    International Journal of Training and Development

  19. Gender and agency in the political learning of contentious activism. Reviewing activist models of young people in the new political cycle in the Basque Country

    Journal of Youth Studies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 342-357

  20. Hiztunaren genero nahasmendua.: Hizkuntza gutxituak, euskara eta generizazio prozesuak

    Bat: Soziolinguistika aldizkaria, Núm. 130, pp. 79-105