Publicaciones (163) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A comparison of the effects of different methodologies on the statistics learning profiles of prospective primary education teachers from a gender perspective

    Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 741-755

  2. A practical perspective on the potential of rechargeable Mg batteries

    Energy and Environmental Science

  3. Acercando la diversidad social al alumnado de educación primaria: estudio sobre una experiencia de formación inclusiva

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 217-234

  4. Aire zabaleko Haur Hezkuntza balioztatzen: Eztabaidarako gakoak

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 35, Núm. 1, pp. 65-80

  5. Análisis de las relaciones pedagógicas entre el profesorado de Educación Secundaria Obligatoria: una experiencia mediante la foto-elicitación

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 41, Núm. 2, pp. 189-210

  6. Apuntes sobre un caso etnográfico concreto: la casa de mujeres de Pamplona-Iruñeko Emakumeen Etxea

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 18, pp. 804-821

  7. Basque research and innovation as a learning techno-social system: organization, policies, and challenges

    Revista internacional de los estudios vascos = Eusko ikaskuntzen nazioarteko aldizkaria = Revue internationale des ètudes basques = International journal on Basque studies, RIEV, Vol. 68, Núm. 2, pp. 81-90

  8. Basque secondary school students’ understanding of natural selection and teleological reasoning: knowledge vs. knowledge application

    Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 537-554

  9. Behin Batean. Peter Kivyren azkena baino gehiago

    Gogoa: Euskal Herriko Unibersitateko hizkuntza, ezagutza, komunikazio eta ekintzari buruzko aldizkaria, Núm. 23, pp. 13-29

  10. Benefits of the Use of Participatory Tools to Support Students’ Curricular Learning: 4 Case Studies

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 16, Núm. 1, pp. 67-84

  11. Branches of plant blindness and their relationship with biodiversity conceptualisation among secondary students

    Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 566-591

  12. Bullying victimization and suicidal ideation in adolescents: The moderation effect of family, teachers and peers support

    Journal of Social and Personal Relationships, Vol. 40, Núm. 12, pp. 4050-4074

  13. Cartografía de las Memorias Escolares del Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU)

    Cabás, Núm. 30, pp. 37-54

  14. Challenges and Opportunities for Large-Scale Electrode Processing for Sodium-Ion and Lithium-Ion Battery

    Batteries and Supercaps, Vol. 6, Núm. 11

  15. Claves para desarrollar contextos de aprendizaje inclusivos para el alumnado con enfermedades raras

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 41, Núm. 3, pp. 31-50

  16. Cognitive Science Today, What is it to You?

    Journal of Consciousness Studies, Vol. 30, Núm. 11-12, pp. 214-237

  17. Collective catalysis under spatial constraints: Phase separation and size-scaling effects on mass action kinetics

    Physical Review E, Vol. 108, Núm. 4

  18. Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies

    Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275

  19. Conocer, hablar y nombrar según Platón: una lectura cruzada del Fedro y del Crátilo

    Alpha: revista de artes, letras y filosofía, Núm. 56, pp. 125-143

  20. Contributions to the Reconstruction of an Assessment Process in Primary Education

    International Journal of Assessment and Evaluation, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-27