Publicaciones (117) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Lexical and Sublexical Skills in Children's Literacy

    Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 1, pp. 6-26

  2. Socioeconomic position, family context, and child cognitive development

    European Journal of Pediatrics

2023

  1. Association among University Students’ Motivation, Resilience, Perceived Competence, and Classroom Climate from the Perspective of Self-Determination Theory

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2

  2. Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.

    Environmental Research, Vol. 235

  3. El abordaje de las emociones en la praxis profesional

    Supervisión: hacia un modelo colaborativo y transdisciplinar (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 351-366

  4. Formación interdisciplinar con alumnado universitario para una educación de calidad que promueva la mejora y transformación social

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 165-174

  5. Garantía de calidad en la atención a la infancia, la adolescencia y las familias desde el enfoque de la parentalidad positiva

    Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 205-220

  6. Mental journey to the future and memory for future thoughts during the COVID-19 pandemic lockdown

    Applied Cognitive Psychology

  7. Patient safety and its relationship with specific self-efficacy, competence, and resilience among nursing students: A quantitative study

    Nurse Education Today, Vol. 121

  8. Resiliencia del alumnado de formación profesional: relación con el apoyo del profesorado, el apoyo social percibido y el autoconcepto

    Escritos de psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 123-131

  9. The role of letter knowledge acquisition ability on children's decoding and word identification: Evidence from an artificial orthography

    Journal of Research in Reading, Vol. 46, Núm. 4, pp. 358-375

  10. What influences early cognitive development? Family context as a key mediator.

    Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 84

2022

  1. Análisis de la efectividad del programa vinculación emocional consciente para incrementar competencias emocionales del profesorado

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 238

  2. Análisis de las percepciones de las participantes de un programa de intervención de empoderamiento de la madre puérpera

    XXVIII Jornadas de Investigación en Psicodidáctica

  3. Applying Work and Organizational Psychology in the Field of Labor Relations: Exploratory Study in Trade Unions in the Basque Country

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 12

  4. Cognitive predictors of language abilities in primary school children: A cascaded developmental view

    Journal of Child Language

  5. Development, Application and Evaluation of an Active Learning Methodology for Health Science Students, Oriented towards Equity and Cultural Diversity in the Treatment and Care of Geriatric Patients

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21

  6. Do prepubertal hormones, 2D:4D index and psychosocial context jointly explain 11-year-old preadolescents’ involvement in bullying?

    Biological Psychology, Vol. 172

  7. El grupo como herramienta de empoderamiento emocional de la madre puerpérea

    Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación feminista (Editorial GRAÓ)

  8. Estrategias para la evaluación de la eficacia de las metodologías activas implementadas en el aprendizaje interdisciplinar en Ciencias de la Salud

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 910-918