HAEZI - GIC 21/070
Publications (118) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Atención a las personas con dislexia en la formación universitaria: recomendaciones para la gestión institucional y la práctica docente
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 2
-
Lexical and Sublexical Skills in Children's Literacy
Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 1, pp. 6-26
-
Socioeconomic position, family context, and child cognitive development
European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 6, pp. 2571-2585
2023
-
Association among University Students’ Motivation, Resilience, Perceived Competence, and Classroom Climate from the Perspective of Self-Determination Theory
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.
Environmental Research, Vol. 235
-
Cognitive predictors of language abilities in primary school children: A cascaded developmental view
Journal of Child Language, Vol. 50, Núm. 2, pp. 417-436
-
El abordaje de las emociones en la praxis profesional
Supervisión: hacia un modelo colaborativo y transdisciplinar (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 351-366
-
Formación interdisciplinar con alumnado universitario para una educación de calidad que promueva la mejora y transformación social
Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 165-174
-
Garantía de calidad en la atención a la infancia, la adolescencia y las familias desde el enfoque de la parentalidad positiva
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 205-220
-
Mental journey to the future and memory for future thoughts during the COVID-19 pandemic lockdown
Applied Cognitive Psychology
-
Patient safety and its relationship with specific self-efficacy, competence, and resilience among nursing students: A quantitative study
Nurse Education Today, Vol. 121
-
Resiliencia del alumnado de formación profesional: relación con el apoyo del profesorado, el apoyo social percibido y el autoconcepto
Escritos de psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 123-131
-
The role of letter knowledge acquisition ability on children's decoding and word identification: Evidence from an artificial orthography
Journal of Research in Reading, Vol. 46, Núm. 4, pp. 358-375
-
What influences early cognitive development? Family context as a key mediator.
Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 84
2022
-
Análisis de la efectividad del programa vinculación emocional consciente para incrementar competencias emocionales del profesorado
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 238
-
Análisis de las percepciones de las participantes de un programa de intervención de empoderamiento de la madre puérpera
XXVIII Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
-
Applying Work and Organizational Psychology in the Field of Labor Relations: Exploratory Study in Trade Unions in the Basque Country
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 12
-
Development, Application and Evaluation of an Active Learning Methodology for Health Science Students, Oriented towards Equity and Cultural Diversity in the Treatment and Care of Geriatric Patients
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21
-
Do prepubertal hormones, 2D:4D index and psychosocial context jointly explain 11-year-old preadolescents’ involvement in bullying?
Biological Psychology, Vol. 172
-
El grupo como herramienta de empoderamiento emocional de la madre puerpérea
Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación feminista (Editorial Graó)