Publicaciones (46) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. 2D:4D indizearen zeharkako neurketa: software bidezko irudien analisiaren behatzaile arteko/barneko fidagarritasuna

    Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 43, pp. 209-220

  2. AGHNa duten haurrei bideratutako teknika osagarriak: mindfulness-a, errealitate birtuala eta mindfulness birtuala

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 124, pp. 51-72

  3. Análisis crítico del discurso multimodal desde la perspectiva de género para la innovación en campañas educativas: primera campaña sobre COVID-19 en España

    Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 270-299

  4. Association among University Students’ Motivation, Resilience, Perceived Competence, and Classroom Climate from the Perspective of Self-Determination Theory

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2

  5. Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.

    Environmental Research, Vol. 235

  6. Autoritarismo de directores y sostenedores: la otra cara de la violencia escolar y el liderazgo

    Estudios pedagógicos, Vol. 49, Núm. 2, pp. 221-241

  7. Basque Adaptation of the Reduced Kentucky Inventory of Mindfulness Skills (KIMS-R)

    Mindfulness, Vol. 14, Núm. 12, pp. 3006-3019

  8. Blood RNA-Seq profiling reveals a set of circular RNAs differentially expressed in frail individuals

    Immunity and Ageing, Vol. 20, Núm. 1

  9. Body and appearance-related self-conscious emotions and eating disorder symptoms in a sample of adult men

    Revista Mexicana de Trastornos Alimentarios, Vol. 13, Núm. 2, pp. 108-118

  10. Cardiovascular and psychosocial risks among patients below age 50 with acute myocardial infarction

    BMC Cardiovascular Disorders, Vol. 23, Núm. 1

  11. Childhood trauma and body dissatisfaction among young adult women: the mediating role of self-criticism

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 28, pp. 24837-24844

  12. Clinical implications of ADHD, ASD, and their co-occurrence in early adulthood—the prospective ABIS-study

    BMC Psychiatry, Vol. 23, Núm. 1

  13. Cognitive predictors of language abilities in primary school children: A cascaded developmental view

    Journal of Child Language, Vol. 50, Núm. 2, pp. 417-436

  14. Cuidando la salud mental de nuestro alumnado: taller "Gestión activa del estrés"

    El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables

  15. Decreased Testosterone Levels Precede a Myocardial Infarction in Both Men and Women

    American Journal of Cardiology, Vol. 186, pp. 223-227

  16. Docencia universitaria online en el contexto pandémico: claves para el futuro y la calidad formativa profesional

    TIC en educación en la era digital: propuestas de investigación e intervención (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 95-104

  17. Escuelas informadas en el trauma: nuevo enfoque para alumnado con problemas socioemocionales

    Innovación educativa y diversidad: el rol del capital etnocultural como eje del cambio (Graó)

  18. Escuelas que acompañan en el trauma infantil

    CIISE’23, Congreso Internacional en Inclusión Social y Educativa (5º. 2023)

  19. Excessive hair cortisol concentration as an indicator of psychological disorders in children

    Psychoneuroendocrinology, Vol. 157, pp. 106363

  20. Experiencia Emocional y sus Fundamentos Biológicos: mejorando el Estado Emocional a Través del Tono Vagal

    Papeles del psicólogo, Vol. 44, Núm. 2, pp. 95-101