Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (60) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
A CASE STUDY FROM AN INTERDISCIPLINARY VIEW: ITS RELATION WITH COOPERATIVE LEARNING
11TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2018)
-
A minireview of effects of maternal diet during pregnancy on postnatal vegetable consumption: Implications for future research (a new hypothesis) and recommendations
Critical Reviews in Food Science and Nutrition, Vol. 58, Núm. 13, pp. 2229-2238
-
A new index of semantic short-term memory: Development and validation of the conceptual span task in Spanish
PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 12
-
Academic performance and school engagement among secondary school students in accordance with place of birth, gender and age
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 2, pp. 93-105
-
Acoso escolar y laboral: Un estudio realizado en la facultad de medicina y enfermería.
Norte de Salud Mental, Vol. 15, Núm. 59, pp. 37-45
-
Adaptación del Empathy Quotient (EQ) en una muestra española
Terapia psicológica, Vol. 36, Núm. 2, pp. 81-89
-
Alumnas en las aulas: Luces y sombras de la socialización
La mujer en la historia de la universidad. Retos, compromiso y logros (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 265-277
-
Análisis del cuestionario sobre la anomia digital: percepción de riesgos de las madres y los padres de adolescentes en el uso de tecnologías digitales
La competencia y Ciudadanía Digital para la Transformación Social: XXVI Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa. San Sebastián 27, 28 y 29 de junio de 2018
-
Best practices and strategies in leisure and free time processes of inclusion with refugees and migrants
CUICIID 2018: International university congress on communication in the profession and at today's university : contents, research, innovation and teaching
-
CO-198. Implicaciones educativas de los componentes afectivos en el aprendizaje de las matemáticas
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-33. Publicar contenidos en las redes sociales. Un estudio para la innovación en tecnología educativa
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-43. Resituando la formación y los espacios profesionales de la pedagogía: Un estudio con el alumnado y profesorado de la UPV/EHU
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Categorisation of the interventions of facilitating tutors on pbl and their relationship with students´ response
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 4, pp. 153-170
-
Cognitive Computing in the Classroom Using Blended Learning Strategies
Campus digitales en la educación superior
-
Cognitive-behavioral intervention to enhance self-concept in a case of an adolescent victim of emotional maltreatment
Revista Clínica Contemporánea, Vol. 9, Núm. 1
-
Curso a distancia para la formación de animadores UNESCO (CDFAUN): materiales para la docencia
Centro Unesco de San Sebastián
-
Diferencias en el autoconcepto, las atribuciones causales y la ansiedad-rasgo asociadas a la edad, el género y el grupo instrumental del alumnado de conservatorio
Psychology, Society & Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 79-102
-
Different bias mechanisms in recall and recognition of conceptual and perceptual information of an event
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 39, Núm. 2, pp. 261-278
-
Educación patrimonial en contextos informales. Motivación y autoconcepto
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 3, pp. 592-599
-
Egokitzapena guztion ardura da
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 228, pp. 28-31