Didáctica de la Lengua y Literatura
Department
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Deusto (21)
2024
-
Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae
RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74
2023
-
Fostering student participation through Dialogic Pedagogical Gatherings to face anxiety toward English (L2) learning
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 3, pp. 130-136
-
Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe
RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292
-
Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context
Language Teaching Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1532-1551
-
Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups
Educational Research, Vol. 65, Núm. 2, pp. 189-203
-
Preventing bullying of students with special educational needs through dialogic gatherings: a case study in elementary education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
“It was Very Liberating”. Dialogic Literary Gatherings Supporting Mental Health Literacy
Community Mental Health Journal, Vol. 59, Núm. 5, pp. 869-880
2022
-
Person matters in impersonality
Syntax, Vol. 25, Núm. 2, pp. 147-187
-
Pertsona murriztapenak ditu egitura inpertsonalak: euskararen kasua
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 54, Núm. 133, pp. 191-219
-
Strengthening Ties to L2: Improving Secondary Students’ Attitudes through Dialogic Literary Gatherings.
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 11, Núm. 2, pp. 182-206
-
The Development of L2 (Basque) Oracy Skills Through Dialogic Literary Gatherings
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
2. Gipuzkoa
Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 257-401
-
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
“No More Insecurities”: New Alternative Masculinities' Communicative Acts Generate Desire and Equality to Obliterate Offensive Sexual Statements
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Análisis de las Tertulias Literarias Dialógicas en Educación Primaria: un Estudio de Caso a través de las Voces y Dibujos Argumentados del Alumnado
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 3, pp. 205-225
-
Inclusivity, participation and collaboration: Learning in interactive groups
Educational Research, Vol. 62, Núm. 2, pp. 162-180
2016
-
La construcción de la introducción y la conclusión del género "ponencia" en el marco de un taller de escritura académica
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 125-144
2015
-
Experiencia de comunidad de práctica entre doctorandos
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES
-
La producción escrita de los estudiantes universitarios de nuevo ingreso
Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 8, Núm. 16, pp. 71-90