Publicaciones (25) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118

  2. Creating a Mark of Reference About the Use of Positioning Technology in Preschool-Aged Children Based on a Systematic Review

    Journal of Research in Childhood Education

  3. Description of the Collective Behavior in Competition of Young Soccer Players Under-16 (U-16), Under-17 (U-17), Under-19 (U-19), and Under-23 (U-23), Considering the Areas of the Pitch and Phases of the Game

    Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 714-723

  4. Desde la escucha a las mujeres migrantes: percepciones sobre su inserción social a través del acceso a la vivienda en Vitoria-Gasteiz

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  5. Differential ratings of perceived exertion to quantify weekly and sessional internal load in basketball: an exploratory team-based case series

    Montenegrin Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 20, Núm. 1, pp. 75-80

  6. Dramatic techniques in primary education

    Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: una tríada indisoluble desde un enfoque educativa [sic] (Dykinson), pp. 606-628

  7. Efecto de un programa de educación física emocional sobre la inteligencia emocional de futuros docentes

    Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 9-20

  8. Effect of an active break intervention on attention, concentration, academic performance, and self-concept in compulsory secondary education

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 447-462

  9. Effects of Early-Childhood-Based Interventions Influencing Bones: A Systematic Review

    Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 9, Núm. 1

  10. El cuento musical como motor de acción

    Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: una tríada indisoluble desde un enfoque educativa [sic] (Dykinson), pp. 83-96

  11. Estudio comparado de proyectos Aprendizaje-Servicio realizados por el alumnado del Grado de Pedagogía en Educación Física de la Universidad Arturo Prat

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  12. Improving diet through a recommendation system using physical activity data and healthy diet indexes of female futsal players

    Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology

  13. International consensus statement on the design, delivery and evaluation of sport-based interventions aimed at promoting social, psychological and physical well-being in prison

    BMJ Open, Vol. 14, Núm. 1

  14. Juggling Academic Practice and Care: Collaborative Autoethnography within a Basque University Research Group

    Qualitative Report, Vol. 29, Núm. 4, pp. 968-985

  15. La influencia de los materiales y las técnicas artísticas en el proceso de creación: revisión de paradigmas arteterapéuticos

    Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, Núm. 19

  16. La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 79-102

  17. Reconsidering educational ethnography and the field notebook: a contribution from inclusive ethics

    International Journal of Qualitative Studies in Education

  18. Sintonías y tensiones en la colaboración desde la relación pedagógica en el contexto Universidad-Sociedad

    Tercio creciente, Núm. 25, pp. 279-295

  19. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337

  20. Trans errealitatea gaur egungo hezkuntza sisteman: hezkuntza-profesionalen prestakuntza

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023