Publicaciones en las que colabora con GENARO GUISASOLA ARANZABAL (44)

2022

  1. University student understanding and reasoning on work-energy relations

    European Journal of Physics, Vol. 43, Núm. 6

2021

  1. Discipline-Based Educational Research to Improve Active Learning at University

    Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 305-316

2016

  1. Aprendizaje de la teoría de inducción electromagnética en cursos universitarios de física general: una enseñanza por resolución guiada de problemas

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 34, Núm. 2, pp. 7-24

2014

  1. Addressing students' difficulties with Faraday's law: A guided problem solving approach

    Physical Review Special Topics - Physics Education Research, Vol. 10, Núm. 1

2012

  1. Revisión de la investigación acerca de las ideas de los estudiantes sobre la interpretación de los fenómenos de inducción electromagnética

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 30, Núm. 2, pp. 175-196

2011

  1. La resolución de problemas basada en el desarrollo de invertigaciones guiadas en cursos introductorios de física universitaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 29, Núm. 3, pp. 439-452

2010

  1. Diffcultades de los estudiantes universitarios en el aprendizaje de la inducción electromagnética

    Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 32, Núm. 1

  2. How much have students learned? research-based teaching on electrical capacitance

    Physical Review Special Topics - Physics Education Research, Vol. 6, Núm. 2

  3. The design and evaluation of an instructional sequence on Ampere's law

    American Journal of Physics, Vol. 78, Núm. 11, pp. 1207-1217

2009

  1. Designing and evaluating research-based instructional sequences for introducing magnetic fields

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 699-722

  2. Diseño y evaluación de una secuencia sobre la capacidad eléctrica, en un curso de introducción a la física universitaria, como enseñanza problematizada

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1224-1227

  3. Teaching part-visualization: An approach based on problem-solving strategy knowledge

    International Journal of Engineering Education, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1205-1211