GENARO
GUISASOLA ARANZABAL
Investigador/a en el periodo 2001-2022
Publicaciones en las que colabora con GENARO GUISASOLA ARANZABAL (44)
2024
-
Ciclo de Rediseño basado en la Investigación Basada en el Diseño (DBR) de una Secuencia sobre Dinámica para la Escuela Secundaria: el rol de los profesores
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Design and implementation of a STEAM Teaching/Learning sequence by Project-Based Learning for the training of future secondary school teachers
Journal of Physics: Conference Series
2022
-
University student understanding and reasoning on work-energy relations
European Journal of Physics, Vol. 43, Núm. 6
2021
-
Discipline-Based Educational Research to Improve Active Learning at University
Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 305-316
2020
-
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 109-118
-
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
Physical Review Physics Education Research, Vol. 16, Núm. 2
-
University students' explanations for electric current in transitory situations
European Journal of Physics, Vol. 41, Núm. 1
2016
-
Aprendizaje de la teoría de inducción electromagnética en cursos universitarios de física general: una enseñanza por resolución guiada de problemas
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 34, Núm. 2, pp. 7-24
2014
-
Addressing students' difficulties with Faraday's law: A guided problem solving approach
Physical Review Special Topics - Physics Education Research, Vol. 10, Núm. 1
2013
-
An analysis of how electromagnetic induction and Faraday's law are presented in general physics textbooks, focusing on learning difficulties
European Journal of Physics, Vol. 34, Núm. 4, pp. 1015-1024
-
Implementación y resultados obtenidos en una propuesta de Aprendizaje Basado en Problemas en le Grado de Ingeniería Ambiental
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 11, Núm. 1
-
University students’ understanding of electromagnetic induction
International Journal of Science Education, Vol. 35, Núm. 16, pp. 2692-2717
2012
-
Revisión de la investigación acerca de las ideas de los estudiantes sobre la interpretación de los fenómenos de inducción electromagnética
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 30, Núm. 2, pp. 175-196
2011
-
La resolución de problemas basada en el desarrollo de invertigaciones guiadas en cursos introductorios de física universitaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 29, Núm. 3, pp. 439-452
2010
-
Diffcultades de los estudiantes universitarios en el aprendizaje de la inducción electromagnética
Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 32, Núm. 1
-
How much have students learned? research-based teaching on electrical capacitance
Physical Review Special Topics - Physics Education Research, Vol. 6, Núm. 2
-
The design and evaluation of an instructional sequence on Ampere's law
American Journal of Physics, Vol. 78, Núm. 11, pp. 1207-1217
2009
-
Designing and evaluating research-based instructional sequences for introducing magnetic fields
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 699-722
-
Diseño y evaluación de una secuencia sobre la capacidad eléctrica, en un curso de introducción a la física universitaria, como enseñanza problematizada
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1224-1227
-
Teaching part-visualization: An approach based on problem-solving strategy knowledge
International Journal of Engineering Education, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1205-1211