HECTOR
GALINDO DOMINGUEZ
PROFESORADO ADJUNTO
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Deusto (22)
2024
-
Las Actitudes educativas del profesorado hacia las altas capacidades: Validación de la escala AEPAC
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 1, pp. 101-124
2023
-
A teachers’ based approach to assessing the perception of critical thinking in Education university students based on their age and gender
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Effectiveness of an Intervention to Enhance First Aid Knowledge among Early Childhood Education Students: A Pilot Study
Children, Vol. 10, Núm. 7
-
Methodologies for Fostering Critical Thinking Skills from University Students’ Points of View
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
2021
-
Digital competence in the training of pre-service teachers: Perceptions of students in the degrees of early childhood education and primary education
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 37, Núm. 4, pp. 262-278
-
Importance and possibilities of development of critical thinking in the university: the teacher's perspective
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 20-48
-
Motivation behind running among older adult runners
BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol. 13, Núm. 1
-
Promoting time management and self-efficacy through digital competence in university students: A mediational model
Contemporary Educational Technology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-14
-
The Importance of Personality and Self-efficacy for Stress Management in Higher Education
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 10, Núm. 3, pp. 247-270
2020
-
Adaptación y validación de una escala de clima social de aula en Educación Primaria
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
El factor sorpresa como motor del aprendizaje a través de la metodología flipped classroom en Educación Primaria
Tecnologías educativas y estrategias didácticas
-
El perfil de ingreso recomendado de los futuros maestros según las universidades españolas
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020
-
Impacto de la metodología Flipped Classroom en la orientación motivacional de estudiantes de Educación Primaria
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Mediator and moderator effect of resilience between self-efficacy and burnout amongst social and legal sciences faculty members
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 2
-
¿Por qué motivos se esfuerzan los estudiantes en educación primaria?: Un estudio de la orientación motivacional por curso y sexo
Acción psicológica, Vol. 17, Núm. 2, pp. 123-134
2019
-
Efectividad de la metodología Flipped Classroom en la mejora del clima social en el aula de educación primaria
Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 37, Núm. 2, pp. 63-69
-
Estandarización por curso y género de la escala de autoconcepto AF-5 en Educación Primaria
Psicología educativa, Vol. 25, Núm. 2, pp. 117-125
-
Influence of flipped classroom methodology on the self-concept of primary education students
Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 37, Núm. 2, pp. 35-42
-
Los videojuegos en el desarrollo multidisciplinar del currículo de Educación Primaria: El caso Minecraft
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 55, pp. 57-73
-
Methodologies for teaching-learning critical thinking in higher education: The teacher's view
Thinking Skills and Creativity, Vol. 33