Publikationen (118) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. Atención a las personas con dislexia en la formación universitaria: recomendaciones para la gestión institucional y la práctica docente

    Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 2

  2. Lexical and Sublexical Skills in Children's Literacy

    Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 1, pp. 6-26

  3. Socioeconomic position, family context, and child cognitive development

    European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 6, pp. 2571-2585

2023

  1. Association among University Students’ Motivation, Resilience, Perceived Competence, and Classroom Climate from the Perspective of Self-Determination Theory

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2

  2. Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.

    Environmental Research, Vol. 235

  3. Cognitive predictors of language abilities in primary school children: A cascaded developmental view

    Journal of Child Language, Vol. 50, Núm. 2, pp. 417-436

  4. El abordaje de las emociones en la praxis profesional

    Supervisión: hacia un modelo colaborativo y transdisciplinar (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 351-366

  5. Formación interdisciplinar con alumnado universitario para una educación de calidad que promueva la mejora y transformación social

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 165-174

  6. Garantía de calidad en la atención a la infancia, la adolescencia y las familias desde el enfoque de la parentalidad positiva

    Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 205-220

  7. Mental journey to the future and memory for future thoughts during the COVID-19 pandemic lockdown

    Applied Cognitive Psychology

  8. Patient safety and its relationship with specific self-efficacy, competence, and resilience among nursing students: A quantitative study

    Nurse Education Today, Vol. 121

  9. Resiliencia del alumnado de formación profesional: relación con el apoyo del profesorado, el apoyo social percibido y el autoconcepto

    Escritos de psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 123-131

  10. The role of letter knowledge acquisition ability on children's decoding and word identification: Evidence from an artificial orthography

    Journal of Research in Reading, Vol. 46, Núm. 4, pp. 358-375

  11. What influences early cognitive development? Family context as a key mediator.

    Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 84