Departamento
Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Artículos (30) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
An Analysis of the Type of Questions Posed by Teachers in English-Medium Instruction at University Level
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
An analysis of language anxiety in English and Basque-Medium Instruction: A study with primary school students
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 9-48
-
Classroom interaction in English-medium instruction: are there differences between disciplines?
Language, Culture and Curriculum, Vol. 36, Núm. 3, pp. 310-326
-
Collaborative writing and patterns of interaction in young learners: The interplay between pair dynamics and pairing method in LRE production
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 49-76
-
Competencia sociolingüística en alemán como lengua extranjera: lengua, migración y conciencia lingüística
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 35, pp. 93-102
-
Comprehension of English articles by Korean learners of L2 English and L3 Spanish
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
-
Displaced Geographies and Uncomfortable Truths: Unveiling Anglo-Irish Silenced Past in Bram Stoker's "the Judge's House" (1891)
Anglia, Vol. 141, Núm. 3, pp. 352-372
-
Does repeated pre-task planning have an impact on form-focused LREs? Evidence from EFL children
Language Teaching for Young Learners, Vol. 5, Núm. 2, pp. 149-169
-
Estudio de la cortesía en traducción automática neuronal: modelos ajustados y modelos multirregistro para el castellano
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 70, pp. 199-212
-
Euskal komiki-liburuak. Goranzko joera baten azterketa
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 55, Núm. 136, pp. 421-436
-
Exploring the pseudo-longitudinal development of specific morphosyntactic features and syntactic complexity in CLIL young learners
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 1197-1223
-
Integración de la sostenibilidad y el desarrollo de competencias transversales a través de metodologías activas en educación superior
Revista Andina de Educación, Vol. 6, Núm. 2, pp. 622
-
Interactional metadiscourse: Building rapport and solidarity in informational-persuasive discourse. An English-Spanish case study
Journal of Pragmatics, Vol. 216, pp. 106-120
-
L1 use and patterns of interaction of young EFL learners in a collaborative writing task
LANGUAGE TEACHING FOR YOUNG LEARNERS, Vol. 5, Núm. 1, pp. 7-29
-
La separación de los esposos vista por la mujer en la literatura caballeresca germánica y romance de la Edad Media: un análisis comparado
Neophilologus
-
La traducción de coniux y uxor referidos a la Virgen María en las traducciones de los evangelios al inglés antiguo
Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 25, pp. 41-67
-
Literary Translation from Basque: A Study of Contemporary Translation Flows
SKASE Journal of Translation and Interpretation, Vol. 16, Núm. 2, pp. 44-63
-
Measuring student and educator digital competence beyond self-assessment: Developing and validating two rubric-based frameworks
Education and Information Technologies
-
Netflixeko euskarazko azpidatzien segmentazioa eta hizkuntza-kalitatea
Senez: itzulpen aldizkaria, Núm. 54
-
Pronunciation Anxiety, Pronunciation-Related Views and Pronunciation Learning Actions of EMI and English Major Students
Research in Language, Vol. 21, Núm. 4, pp. 333-356