Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. An attachment-based pilot program to promote adolescent adjustment to parental divorce

    Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol. 18, Núm. 1

  2. Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224

  3. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  4. Impacto de una intervención basada en tertulias dialógicas y grupos interactivos para el desarrollo de la conducta prosocial en niños y adolescentes en una comunidad de aprendizaje

    Revista de educación, Núm. 404, pp. 53-80

  5. La movilidad independiente infantil en los caminos escolares: la percepción de los niños y niñas sobre las dificultades en su entorno

    Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 26, pp. 1-17

  6. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  7. Moral elevation affects the causal attributions about others’ behavior

    Journal of Positive Psychology, Vol. 19, Núm. 3, pp. 430-441

  8. Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis

    Early Childhood Education Journal

  9. Online and offline dating violence: same same, but different?

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1

  10. Principales conflictos en los trabajos grupales y modos de resolución: el Aprendizaje Cooperativo como reto en la formación de futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 57-67

  11. Revisiting the academic self-concept transcultural measurement model: The case of Spain and China

    British Journal of Educational Psychology, Vol. 94, Núm. 1, pp. 89-111

  12. School adjustment in adolescence explained by social support, resilience and positive affect

    European Journal of Psychology of Education

  13. Social support and school engagement in adolescence: moderated mediation models of life satisfaction and school climate

    Educational Psychology, Vol. 44, Núm. 1, pp. 20-39

  14. Systematic Review of the Evaluation of Foster Care Programs

    Psychosocial Intervention, Vol. 33, Núm. 1, pp. 1-14

  15. The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language

    International Multilingual Research Journal

  16. The influence of sociodemographic variables and traumatic life events on the alcohol consumption of homeless people in Spain

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 5, pp. 3987-3998

  17. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337

  18. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 83, pp. 161-177

  19. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 83, pp. 161-178

  20. ¿Cómo incidir en la formación inicial en psicología del profesorado de educación secundaria? Valoración de una propuesta formativa

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 38-46