Publicaciones (65) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. Dragon Ball on the Basque public TV: influence on viewers’ language attitudes and practices

    Journal of Multilingual and Multicultural Development

  2. A systematic review of research on augmentative and alternative communication interventions for children aged 6–10 in the last decade

    Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 52, Núm. 3, pp. 899-916

  3. Adaptación 0-3

    Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25

  4. Analysis of Transitional Areas in Dialectology: Approach with Fuzzy Logic

    Journal of Quantitative Linguistics, Vol. 28, Núm. 4, pp. 337-355

  5. Análisis de errores y carencias gramaticales en la expresión escrita del alumnado universitario

    Lenguaje y textos, Núm. 54, pp. 43-54

  6. Are CLIL texts too complicated?: A computational analysis of their linguistic characteristics

    Journal of immersion and content-based language education, Vol. 9, Núm. 1, pp. 4-30

  7. Arrangoitzeko euskararen bilakaera Kanadara igorri gutun pribatu baten argitan

    Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 53, Núm. 131, pp. 89-111

  8. Atlas interactivo de la prosodia del Vasco/Euskararen atlas prosodiko interaktiboa, EAPI

    ÑEMITỸRÃ: Revista Multilingüe de Lengua, Sociedad y Educación, Vol. 3, Núm. 1, pp. 113-126

  9. Basque informal talk increasingly restricted to men: The role of gender in the form of address hika

    Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 17, Núm. 1, pp. 360-376

  10. Bertso-eskolak: alderdi sozio-emozionalaren garrantzia ahalduntze prozesuan

    Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca, Núm. 26, pp. 217-238

  11. Características cuantitativas del proceso de escritura en contexto diglósico: futuro profesorado bilingüe.

    ÑEMITỸRÃ: Revista Multilingüe de Lengua, Sociedad y Educación, Vol. 3, Núm. 1, pp. 10-24

  12. Child learners’ reflections about EFL grammar in a collaborative writing task: when form is not at odds with communication

    Language Awareness, Vol. 30, Núm. 1, pp. 1-16

  13. Effects of proficiency and collaborative work on child EFL individual dictogloss writing

    Language Teaching for Young Learners, Vol. 3, Núm. 2, pp. 246-274

  14. Egiletasuna eta gorputza kritika feministaren argitan. Miren Agur Meaberen Kristalezko begi bat nobelaren irakurketa bat

    Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 53, Núm. 132, pp. 375-402

  15. Eider Rodríguez: cuerpo, enfermedad y narración

    Rassegna iberistica, Núm. 115, pp. 195-215

  16. El empoderamiento de las mujeres versolaris en Euskal Herria

    Estudis de Literatura Oral Popular = Studies in Oral Folk Literature, Núm. 10, pp. 77-99

  17. El futuro profesorado escolar y el inglés: El reto de la motivación

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 1, pp. 319-337

  18. El tratamiento de la violencia machista en la novela L. A. A., de Maixa Zugasti

    Rassegna iberistica, Núm. 115, pp. 249-270

  19. Escenas musicales transfronterizas y transculturales: El napar-mex o los corridos y rancheras navarros

    Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte, Vol. 9, Núm. 1, pp. 47-56

  20. Estudi comparatiu del marcatge diferencial d’objecte en situacions de contacte lingüístic (català-espanyol i basc-espanyol)

    Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 31, pp. 47-62