Departamento
Didáctica y Organización Escolar
Artículos (60) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Active Methodologies to Enhance Blended Learning: Exploring the Perceptions of Pre-Service Teachers
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, Vol. 17, Núm. 3, pp. 117-136
-
Adolescents and negligent social media use
Technology in Society, Vol. 78
-
An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56
-
Análisis de dificultades de convivencia en centros escolares de Cataluña. Propuestas de mejora
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 225-239
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 33, pp. 239-260
-
Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722
-
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415
-
Contribuciones de un blog a la identidad, el desarrollo y la profesionalización de la Educación Social
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 61-80
-
Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90
-
Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers
Revista Colombiana de Educación, pp. 213-238
-
Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project
Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 1
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
Drawing, a speaker for childhood
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
-
Emotions of Educators Conducting Emergency Remote Teaching during COVID-19 Confinement
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 4
-
Factores de eficacia y mejora escolar en centros de bachillerato del País Vasco desde la perspectiva de la inspección educativa: algunas claves para la orientación
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 2, pp. 41-60
-
Haur euskaldun txikien hiztegia azkar neurtzeko tresna
Osagaiz: osasun-zientzien aldizkaria, Vol. 8, Núm. 1, pp. 19-26
-
Hezkuntza-berrikuntzarako esperientzia
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 130, pp. 5-16
-
Immigrant minority languages and multilingual education in Europe: a literature review
International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 932-952