Artículos (60) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Active Methodologies to Enhance Blended Learning: Exploring the Perceptions of Pre-Service Teachers

    INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, Vol. 17, Núm. 3, pp. 117-136

  2. Adolescents and negligent social media use

    Technology in Society, Vol. 78

  3. An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective

    Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56

  4. Análisis de dificultades de convivencia en centros escolares de Cataluña. Propuestas de mejora

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 225-239

  5. Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109

  6. Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224

  7. Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 33, pp. 239-260

  8. Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722

  9. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415

  10. Contribuciones de un blog a la identidad, el desarrollo y la profesionalización de la Educación Social

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 61-80

  11. Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria

    Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90

  12. Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers

    Revista Colombiana de Educación, pp. 213-238

  13. Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project

    Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 1

  14. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  15. Drawing, a speaker for childhood

    European Public and Social Innovation Review, Vol. 9

  16. Emotions of Educators Conducting Emergency Remote Teaching during COVID-19 Confinement

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 4

  17. Factores de eficacia y mejora escolar en centros de bachillerato del País Vasco desde la perspectiva de la inspección educativa: algunas claves para la orientación

    Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 2, pp. 41-60

  18. Haur euskaldun txikien hiztegia azkar neurtzeko tresna

    Osagaiz: osasun-zientzien aldizkaria, Vol. 8, Núm. 1, pp. 19-26

  19. Hezkuntza-berrikuntzarako esperientzia

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 130, pp. 5-16

  20. Immigrant minority languages and multilingual education in Europe: a literature review

    International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 932-952