Publicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Deusto (51)

2024

  1. Las Actitudes educativas del profesorado hacia las altas capacidades: Validación de la escala AEPAC

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 1, pp. 101-124

2021

  1. 1. Bizkaia

    Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 17-256

  2. Digital competence in the training of pre-service teachers: Perceptions of students in the degrees of early childhood education and primary education

    Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 37, Núm. 4, pp. 262-278

  3. Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  4. Importance and possibilities of development of critical thinking in the university: the teacher's perspective

    REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 20-48

  5. Motivation behind running among older adult runners

    BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol. 13, Núm. 1

  6. Promoting time management and self-efficacy through digital competence in university students: A mediational model

    Contemporary Educational Technology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-14

  7. The Importance of Personality and Self-efficacy for Stress Management in Higher Education

    International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 10, Núm. 3, pp. 247-270

2020

  1. Adaptación y validación de una escala de clima social de aula en Educación Primaria

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

  2. El factor sorpresa como motor del aprendizaje a través de la metodología flipped classroom en Educación Primaria

    Tecnologías educativas y estrategias didácticas

  3. El perfil de ingreso recomendado de los futuros maestros según las universidades españolas

    Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020

  4. Fostering the social development of children with special educational needs or disabilities (SEND) through dialogue and interaction: A literature review

    Social Sciences, Vol. 9, Núm. 6

  5. Impacto de la metodología Flipped Classroom en la orientación motivacional de estudiantes de Educación Primaria

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

  6. Las tertulias literarias dialógicas como estrategia de intervención en alumnado con dificultades comunicativas.

    Metodologías y herramientas inclusivas en contextos educativos. (Graó), pp. 235-244

  7. Mediator and moderator effect of resilience between self-efficacy and burnout amongst social and legal sciences faculty members

    Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 2