Centro
Facultad de Educación de Bilbao
Publicaciones (97) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A Bibliometric Study on Mathematics Anxiety in Primary Education
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
ALCESTE euskaraz: egokitzapena eta ebaluazioa
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 130, pp. 47-66
-
Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff
Higher Education, Vol. 88, Núm. 3, pp. 919-937
-
Adaptation and Validation of a Scale of Self-Regulation of Learning in Mathematical Problem Solving
Uniciencia, Vol. 38, Núm. 1
-
Análisis de dificultades de convivencia en centros escolares de Cataluña. Propuestas de mejora
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 225-239
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Application of indirect observation within mixed methods to contrast the results obtained through direct observation: a discussion with observed Pikler educators
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Aprendizaje-servicio universitario. Participación estudiantil, servicio y desarrollo de competencias
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 33, pp. 239-260
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
-
Bodies and learning trajectories: a ‘post’ feminist approach to the experience of Spanish students in higher education
Gender and Education
-
COVID-19: Uses and Perceptions of Music during Lockdown from a Gender Perspective
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415
-
Collaborative writing, written corrective feedback and motivation among child EFL learners
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Contribuciones de un blog a la identidad, el desarrollo y la profesionalización de la Educación Social
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 61-80
-
Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90
-
Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 125-144
-
Cultural adaptation of the Assessment of Coach Emotions to the Spanish sports context (ACE-E)
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 19, Núm. 4, pp. 1395-1405
-
Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition
Journal of Biological Education