Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Centro
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat Autònoma de Barcelona (21)
2024
-
GRASSROOTS ROMA WOMEN AND THEIR ROLE IN PROMOTING EQUITY IN EDUCATION FOR ALL ROMA
The Routledge International Handbook of Equity and Inclusion in Education (Taylor and Francis), pp. 481-492
-
The effects of children’s participation and co-creation in science
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Dialogic scientific gatherings with mothers and teachers from a primary school: raising awareness about the impact of gender and education research
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Engaging with the claim of Roma people through twitter: who is behind the hashtags?
Frontiers in Sociology, Vol. 8
-
Informe sobre la situación del área de antropología social en las universidades y centros de investigación en relación con el reconocimiento de la actividad investigadora por parte de la CNEAI en forma de sexenios
Disparidades. Revista de Antropología, Vol. 78, Núm. 1
-
When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
Whose action research is it?: Promoting linguistically sensitive teacher education in Europe
Educational Action Research, Vol. 31, Núm. 2, pp. 265-284
2022
-
Connecting Roma Communities in COVID-19 Times: The First Roma Women Students’ Gathering Held Online
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 9
-
Dialogic traits of Roma women leadership
Géneros, Vol. 11, Núm. 3, pp. 200-232
-
Identifying space for mainstreaming multilingual pedagogies in European initial teacher education policies
European Educational Research Journal, Vol. 21, Núm. 5, pp. 801-821
2021
2020
-
Dialogue With Educators to Assess the Impact of Dialogic Teacher Training for a Zero-Violence Climate in a Nursery School
Qualitative Inquiry, Vol. 26, Núm. 8-9, pp. 1019-1025
2019
-
Cronografías procreativas: ejemplos etnográficos analizados desde una nueva perspectiva
AIBR: Revista de Antropología Iberoamericana, Vol. 14, Núm. 3, pp. 398-415
2018
-
Ether-The Multiple Lives of a Resilient Concept Introduction
ETHER AND MODERNITY: THE RECALCITRANCE OF AN EPISTEMIC OBJECT IN THE EARLY TWENTIETH CENTURY
2015
-
Transformational leadership of schools and the engagement of their students
Student Engagement: Leadership Practices, Perspectives and Impact of Technology (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 1-24
2014
-
Entre las exigencias disciplinares y las exigencias laborales: diálogos, límites e identidad profesional en la formación de antropólogos y antropólogas en España
Periferias, fronteras y diálogos: actas del XIII Congreso de Antropología de la Federación de Asociaciones de Antropología del Estado Español. Tarragona, 2–5 de septiembre de 2014
-
Experiencias de investigación feminista: propuestas y reflexiones metodológicas
Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 14, Núm. 4, pp. 3-16
-
Gestión del conocimiento en el ámbito de la gestión universitaria
Organizaciones que aprenden y generan conocimiento
2012
-
Student engagement in the school: interpersonal and inter-center differences
Revista de psicodidáctica, Vol. 17, Núm. 2, pp. 291-308
2008
-
The Spanish Comparative Education Society (SEEC)
COMMON INTERESTS, UNCOMMON GOALS : HISTORIES OF THE WORLD COUNCIL OF COMPARATIVE EDUCATION SOCIETIES AND ITS MEMBERS (SPRINGER), pp. 214-224