Publicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat Autònoma de Barcelona (21)

2024

  1. GRASSROOTS ROMA WOMEN AND THEIR ROLE IN PROMOTING EQUITY IN EDUCATION FOR ALL ROMA

    The Routledge International Handbook of Equity and Inclusion in Education (Taylor and Francis), pp. 481-492

  2. The effects of children’s participation and co-creation in science

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

2022

  1. Connecting Roma Communities in COVID-19 Times: The First Roma Women Students’ Gathering Held Online

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 9

  2. Dialogic traits of Roma women leadership

    Géneros, Vol. 11, Núm. 3, pp. 200-232

  3. Identifying space for mainstreaming multilingual pedagogies in European initial teacher education policies

    European Educational Research Journal, Vol. 21, Núm. 5, pp. 801-821

2019

  1. Cronografías procreativas: ejemplos etnográficos analizados desde una nueva perspectiva

    AIBR: Revista de Antropología Iberoamericana, Vol. 14, Núm. 3, pp. 398-415

2018

  1. Ether-The Multiple Lives of a Resilient Concept Introduction

    ETHER AND MODERNITY: THE RECALCITRANCE OF AN EPISTEMIC OBJECT IN THE EARLY TWENTIETH CENTURY

2015

  1. Transformational leadership of schools and the engagement of their students

    Student Engagement: Leadership Practices, Perspectives and Impact of Technology (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 1-24

2014

  1. Entre las exigencias disciplinares y las exigencias laborales: diálogos, límites e identidad profesional en la formación de antropólogos y antropólogas en España

    Periferias, fronteras y diálogos: actas del XIII Congreso de Antropología de la Federación de Asociaciones de Antropología del Estado Español. Tarragona, 2–5 de septiembre de 2014

  2. Experiencias de investigación feminista: propuestas y reflexiones metodológicas

    Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 14, Núm. 4, pp. 3-16

  3. Gestión del conocimiento en el ámbito de la gestión universitaria

    Organizaciones que aprenden y generan conocimiento

2012

  1. Student engagement in the school: interpersonal and inter-center differences

    Revista de psicodidáctica, Vol. 17, Núm. 2, pp. 291-308

2008

  1. The Spanish Comparative Education Society (SEEC)

    COMMON INTERESTS, UNCOMMON GOALS : HISTORIES OF THE WORLD COUNCIL OF COMPARATIVE EDUCATION SOCIETIES AND ITS MEMBERS (SPRINGER), pp. 214-224