JOSE RAMON
DIEZ LOPEZ
PROFESORADO AGREGADO
Publicaciones en las que colabora con JOSE RAMON DIEZ LOPEZ (19)
2024
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Effectiveness of a model-based inquiry instructional sequence in overcoming students’ teaching-learning difficulties on plant nutrition
International Journal of Science Education
2023
-
Branches of plant blindness and their relationship with biodiversity conceptualisation among secondary students
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 566-591
-
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 114, pp. 25-32
-
Los libros de texto ante la problemática del consumo intensivo y la generación de residuos (comunicación)
11th International Congress of Educational Sciences and Development
-
Secondary Students’ Knowledge on Birds and Attitudes towards Conservation: Evaluation of an Environmental Education Program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 10
-
Un tesoro oculto en la basura: indagando sobre la biodegradación de nuestros residuos orgánicos
STEAM en el huerto: 10 propuestas de proyecto científico para educación secundaria (Editorial Graó), pp. 35-51
2022
-
Diseño de una intervención educativa sobre la pandemia de la COVID-19 y las medidas de prevención
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1302
-
Secondary school students’ familiarity with animals and plants: hometown size matters
Environmental Education Research, Vol. 28, Núm. 10, pp. 1564-1583
2021
-
7 to 13-year-old students’ conceptual understanding of plant nutrition: should we be concerned about elementary teachers’ instruction?
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 196-216
-
Bigarren Hezkuntzako ikasleen Landareekiko Itsutasuna eta biodibertsitatearen kontzeptualizazioa
Gizarte zientziak eta zuzenbidea: IV. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2021eko ekainaren 9, 10 eta 11 Gasteiz, Euskal Herria. (Udako Euskal Unibertsitatea, UEU = Universidad Vasca de Verano), pp. 223-230
-
Evaluación de una visita de Educación Ambiental sobre biodiversidad en los humedales de Salburua (Álava) dirigido al alumnado de Secundaria
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Primary and Secondary Students’ Understanding of the Rainfall Phenomenon and Related Water Systems: a Comparative Study of Two Methodological Approaches
Research in Science Education, Vol. 51, pp. 823-844
2020
-
"Plant Blindness" en estudiantes de secundaria: enfoque desde la perspectiva de la biodiversidad y la fisiología
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
2019
-
Uholde-arriskua hezkuntza: Batxilergoko ikasleen ezagutza eta pertzeptzioak eta ikasgelarako proposamen didaktikoa.
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 23
2016
-
El ciclo urbano del agua: conocimiento, principales errores conceptuales y retos para una nueva cultura del agua
Agua, ciudad y salud de los ecosistemas: Integrando perspectivas, proponiendo soluciones
-
¿Ha mejorado el conocimiento sobre la nutrición de las plantas desde los años 90?: un análisis temporal con alumnado de primaria y secundaria
Campo abierto: Revista de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 217-231
2015
-
PRELIMINARY STUDY ON CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF RAINFALL AND ITS INTEGRATION INTO THE WATER CYCLE IN 11-13 YEAR OLD STUDENTS: A QUESTIONARY AND DRAWING-BASED APPROACH
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
2012
-
A study of the relationship between the understanding of the basic genetic concepts and perspectives regarding genetically modified products and local production among undergraduate and High School students
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012)