JOSÉ DOMINGO
VILLARROEL VILLAMOR
PROFESORADO PLENO
Publicaciones en las que colabora con JOSÉ DOMINGO VILLARROEL VILLAMOR (24)
2024
2021
-
Primary and Secondary Students’ Understanding of the Rainfall Phenomenon and Related Water Systems: a Comparative Study of Two Methodological Approaches
Research in Science Education, Vol. 51, pp. 823-844
2018
-
A study on the spontaneous representation of animals in young children's drawings of plant life
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 4
-
Young children’s understanding of plant life: a study exploring rural–urban differences in their drawings
Journal of Biological Education, Vol. 52, Núm. 3, pp. 331-341
2016
-
Studying the importance of soil organic matter: an educational proposal for secondary education
Educación química, Vol. 27, Núm. 1, pp. 37-42
-
The phenomenon of brine rejection: a practical proposal for prospective primary teacher training
Educación química, Vol. 27, Núm. 3, pp. 205-208
-
Un estudio en torno a comprensión infantil del mundo vegetal a través de sus dibujos
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 31, Núm. 2, pp. 153-168
2015
-
El impacto de la fusión de los icebergs en el nivel del mar
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 12, Núm. 1, pp. 178-185
-
PRELIMINARY STUDY ON CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF RAINFALL AND ITS INTEGRATION INTO THE WATER CYCLE IN 11-13 YEAR OLD STUDENTS: A QUESTIONARY AND DRAWING-BASED APPROACH
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
2014
-
Differences in the use of learning strategies in mathematics in 8th and 9th grade
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES
-
Different procedures for solving mathematical word problems in high school
International Education Studies, Vol. 7, Núm. 7, pp. 77-84
-
Early understanding of the concept of living things: An examination of young childrens drawings of plant life
Journal of Biological Education, Vol. 48, Núm. 3, pp. 119-126
-
La motivación en la resolución de problemas aritmético-algebraicos: un estudio con alumnado de Educación Secundaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 12, Núm. 32, pp. 83-106
-
La motivación para las matemáticas en la ESO. Un estudio sobre las diferencias en función del curso y del sexo
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 86, pp. 39-50
-
Sex differences in mathematics motivation in 8th and 9th grade
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES
2013
-
El estudio del estado de conservación de los ríos en la formación del futuro profesorado de educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1061-1067
-
Young children's conceptions of rainfall: A study of their oral and pictorial explanations
International Education Studies, Vol. 6, Núm. 8, pp. 1-15
2012
-
Algebraic problem solving and learning strategies in compulsory secondary education
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012)
2011
-
Actividad física y autoconcepto, físico y general, a lo largo de la edad adulta
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2, pp. 429-444
-
Diziplinarteko lanaren esperientzia Gasteizko Irakasleen Unibertsitate Eskolan: irakaslearen lanbidea
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 23, Núm. 2, pp. 119-138