Publicaciones (33) Publicaciones de NURIA GALENDE PEREZ

2022

  1. El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59

  2. Factors Influencing Compliance with COVID-19 Health Measures: A Spanish Study to Improve Adherence Campaigns

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 8

  3. Measuring cyber dating violence: reliability and validity of the Escala de CiberViolencia en Parejas Adolescentes (Cib-VPA) in Spanish young adults

    Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 93-99

  4. Partaidetza edo lankidetza, autonomiaren giltza 0-3 adin-tartean

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 271, pp. 26-31

2021

  1. Adaptación 0-3

    Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25

  2. Factors related to compliance with the COVID-19 health regulations among young people

    WORLD JOURNAL OF PSYCHIATRY, Vol. 11, Núm. 12, pp. 1247-1258

2020

  1. Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555

  2. Diferencias de Género y Estudios de Acceso en las Creencias del Alumnado de Grado en Educación Infantil sobre el Desarrollo de la Autonomía en el Ciclo 0-3

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-65

  3. Familia-aniztasunaren trataera Haur Hezkuntzako gelan: prestatuta al daude irakasleak?

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 127-159

  4. Haurren autonomia goiztiarraren garapena eta Haur Hezkuntza Graduko irakaslegaiak. Aldagai parte-hartzaileak.

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 1, pp. 33-58

2019

  1. The influence of beliefs in the process of teaching-learning mathematics

    Journal of Psychological and Educational Research, Vol. 27, Núm. 2, pp. 88-110

2018

  1. CO-198. Implicaciones educativas de los componentes afectivos en el aprendizaje de las matemáticas

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  2. Egokitzapena guztion ardura da

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 228, pp. 28-31

2016

  1. Steps in the construction and verification of an explanatory model of psychosocial adjustment

    European journal of education and psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 20-28

2015

  1. Death and Its Didactics in Pre-School and Primary School

    PROCEEDINGS OF 3RD WORLD CONFERENCE ON PSYCHOLOGY AND SOCIOLOGY

  2. Pasos en la construcción y verificación de un modelo explicativo sobre el ajuste psicosocial

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

2014

  1. ASSESSMENT OF THEORY OF MIND DURING EARLY CHILDHOOD AND ITS EDUCATIONAL IMPLICATIONS

    CONTEMPORARY PERSPECTIVES ON RESEARCH IN THEORY OF MIND IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION (INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP), pp. 91-109