Argitalpenak (34) NURIA GALENDE PEREZ argitalpenak

2022

  1. El desarrollo de la autonomía infantil temprana y el profesorado en formación en Educación Infantil. Variables intervinientes

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 3, pp. 43-59

  2. Factors Influencing Compliance with COVID-19 Health Measures: A Spanish Study to Improve Adherence Campaigns

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 8

  3. Measuring cyber dating violence: reliability and validity of the Escala de CiberViolencia en Parejas Adolescentes (Cib-VPA) in Spanish young adults

    Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 93-99

  4. Partaidetza edo lankidetza, autonomiaren giltza 0-3 adin-tartean

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 271, pp. 26-31

2021

  1. Adaptación 0-3

    Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25

  2. Factors related to compliance with the COVID-19 health regulations among young people

    WORLD JOURNAL OF PSYCHIATRY, Vol. 11, Núm. 12, pp. 1247-1258

2020

  1. Attitudes towards mathematics in secondary school students: personal and family factors

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 529-555

  2. Diferencias de Género y Estudios de Acceso en las Creencias del Alumnado de Grado en Educación Infantil sobre el Desarrollo de la Autonomía en el Ciclo 0-3

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-65

  3. Familia-aniztasunaren trataera Haur Hezkuntzako gelan: prestatuta al daude irakasleak?

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 127-159

  4. Haurren autonomia goiztiarraren garapena eta Haur Hezkuntza Graduko irakaslegaiak. Aldagai parte-hartzaileak.

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 1, pp. 33-58

2019

  1. The influence of beliefs in the process of teaching-learning mathematics

    Journal of Psychological and Educational Research, Vol. 27, Núm. 2, pp. 88-110

2018

  1. CO-198. Implicaciones educativas de los componentes afectivos en el aprendizaje de las matemáticas

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  2. Egokitzapena guztion ardura da

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 228, pp. 28-31

2016

  1. Steps in the construction and verification of an explanatory model of psychosocial adjustment

    European journal of education and psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 20-28

2015

  1. Death and Its Didactics in Pre-School and Primary School

    PROCEEDINGS OF 3RD WORLD CONFERENCE ON PSYCHOLOGY AND SOCIOLOGY

  2. Pasos en la construcción y verificación de un modelo explicativo sobre el ajuste psicosocial

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development