ECRI Ethics in Finance & Social Value
Publicaciones (188) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a Ver datos de investigación referenciados.
2022
-
Editorial: Emotional and social value of organizations
Frontiers in Psychology
-
El valor liquidativo de los activos de una empresa en un proceso concursal
DYNA management, Vol. 10, Núm. 1
-
Estimación del valor en liquidación de una empresa insolvente
Revista DYNA, Vol. 97, Núm. 4, pp. 351-351
-
Ethics and trust on fintech platforms from an emerging markets perspective
Handbook of Banking and Finance in Emerging Markets (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 479-491
-
Ethics in Fintech Through Users’ Confidence: Determinants that Affect Trust
Ramon Llull journal of applied ethics, Núm. 13, pp. 99-149
-
Impacto de la contabilidad social según características de la organización
Revista CIRIEC Costa Rica: Revista de Economía Social y Solidaria, Vol. 1, Núm. 1, pp. 118-119
-
La medición del valor emocional en el marco de la Stakeholder Accounting
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
-
Las organizaciones sindicales como agentes de cambio colaborativo. El modelo inclusivo-participativo de empresa
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 105, pp. 145-175
-
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible, ODS, factor disruptivo de cambio
Revista internacional de los estudios vascos = Eusko ikaskuntzen nazioarteko aldizkaria = Revue internationale des ètudes basques = International journal on Basque studies, RIEV, Vol. 67, Núm. 1, pp. 41-50
-
Los honorarios de la administración concursal y al cuenta de garantía arancelaria
Anuario de derecho concursal, Núm. 57, pp. 137-175
-
Monetizing social value in sports clubs
Sport, Business and Management: An International Journal
-
Responsible Thinking: Drawing New Futures Scenarios, Libro de Actas del Congreso 17 de diciembre de 2021 Bilbao (Spain)
Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea
-
The Cooperative Difference in the Management Styles and Objectives: Phantom Effect of Credit Cooperative
Contemporary Trends in European Cooperative Banking: Sustainability, Governance, Digital Transformation, and Health Crisis Response (Springer International Publishing), pp. 143-164
-
The Emotional Dimension of Value: A Proposal for Its Quantitative Measurement
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The effect of threat and fear of COVID-19 on booking intentions of full board hotels: The roles of perceived coping efficacy and present-hedonism orientation
International Journal of Hospitality Management, Vol. 105
-
The management of moral hazard through the implementation of a Moral Compliance Model (MCM)
European Research on Management and Business Economics, Vol. 28, Núm. 1, pp. 97-107
-
Zombie firms and corporate governance: What room for maneuver do companies have to avoid becoming zombies?
Review of Managerial Science, Vol. 16, Núm. 3, pp. 835-862
-
Ética en la investigación: problemas, criterios y autocontrol
Marketing y comunicación en ética empresarial. XXIX edición del Congreso EBEN España: libro de actas
2021
-
How do organisations generate and distribute value?: Stakeholder value as the aim of the new business narrative [NBN] and stakeholder accounting [sa] as an information tool
Boletín de estudios económicos, Vol. 76, Núm. 232, pp. 37-50
-
Is It Possible to Monetarily Quantify the Emotional Value Transferred by Companies and Organizations? An Emotional Accounting Proposal
Frontiers in Psychology, Vol. 12