Publications by the researcher in collaboration with JOSE RAMON DIEZ LOPEZ (12)
2024
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
2023
-
Un tesoro oculto en la basura: indagando sobre la biodegradación de nuestros residuos orgánicos
STEAM en el huerto: 10 propuestas de proyecto científico para educación secundaria (Graó), pp. 35-51
2021
-
Primary and Secondary Students’ Understanding of the Rainfall Phenomenon and Related Water Systems: a Comparative Study of Two Methodological Approaches
Research in Science Education, Vol. 51, pp. 823-844
-
Proyecto ‘Conocimientos, compromisos y responsabilidades del profesorado y futuro profesorado de Secundaria ante la problemática de los residuos urbanos. Su enseñanza en las aulas de Secundaria’ (EDUCARSU)
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2017
-
Evaluation of two models of teaching as oriented research as a toll to overcome alternative ideas about seasons.
EDULEARN 2017 9th International Conference on Education and New Learning Technologies Dates. Barcelona, 3-5 July, 2017.
-
La comprensión de la Naturaleza de la Ciencia en el alumnado del grado de Educación Primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2195-2200
2016
-
El ciclo urbano del agua: conocimiento, principales errores conceptuales y retos para una nueva cultura del agua
Agua, ciudad y salud de los ecosistemas: Integrando perspectivas, proponiendo soluciones
-
¿Ha mejorado el conocimiento sobre la nutrición de las plantas desde los años 90?: un análisis temporal con alumnado de primaria y secundaria
Campo abierto: Revista de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 217-231
2015
-
PRELIMINARY STUDY ON CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF RAINFALL AND ITS INTEGRATION INTO THE WATER CYCLE IN 11-13 YEAR OLD STUDENTS: A QUESTIONARY AND DRAWING-BASED APPROACH
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
2013
-
El estudio del estado de conservación de los ríos en la formación del futuro profesorado de educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1061-1067
2012
-
A study of the relationship between the understanding of the basic genetic concepts and perspectives regarding genetically modified products and local production among undergraduate and High School students
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012)
2009
-
Restoring stream channel complexity with large wood. Effects on ecosystem structure and functioning.
IVth ECRR International Conference on River Restoration (2028. Venice)