Publikationen (1.016) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2021

  1. Dragon Ball on the Basque public TV: influence on viewers’ language attitudes and practices

    Journal of Multilingual and Multicultural Development

  2. Our views: performing coexistence in secondary schools of the Basque Country (Spain)

    Research in Drama Education, Vol. 26, Núm. 4, pp. 564-581

  3. Interpretación cognitiva y emocional sobre el EEES del alumnado del Grado de Educación Primaria de la facultad de educación de la UPV/EHU

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 307-326

  4. Psicología social comunitaria y ApS. Creando puentes a partir de una experiencia universitaria interdisciplinar

    Estudios pedagógicos, Vol. 47, Núm. 4, pp. 127-147

  5. Valoraciones sobre una experiencia de Aprendizaje-Servicio en el programa Campus Bizia Lab programa Campus Bizia Lab

    Estudios pedagógicos, Vol. 47, Núm. 4, pp. 213-230

  6. "Breakout edu" jardueraren erabilera gurasoei zuzendutako formakuntza saioetan: Esku-hartze baten ebaluazioa

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 33, Núm. 2, pp. 79-112

  7. 'Contigo no Bitxo', iniciativa de acercamiento del equipo de conservación a colectivos artísticos

    Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte, Vol. 9, Núm. 2, pp. 19-30

  8. 'La línea invisible' y los renglones torcidos de la historia

    Claves de Razón Práctica, Núm. 274, pp. 80-86

  9. (Des)cortesía verbal y caracterización en el tercer Mimiambo de Herodas

    Cuadernos de filología clásica: Estudios griegos e indoeuropeos, Núm. 31, pp. 67-87

  10. (Re)pensando el derecho a la ciudad desde los Centros Sociales Okupados

    Scripta Nova: Revista electrónica de geografía y ciencias sociales, Vol. 25, Núm. 4

  11. 2020ko giza eta gizarte-zientzietako doktore-tesiak

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 118, pp. 193-198

  12. 2030 Agendako helburuetatik lurra-ura hartzera

    Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 1, pp. 229-246

  13. 7 to 13-year-old students’ conceptual understanding of plant nutrition: should we be concerned about elementary teachers’ instruction?

    Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 196-216

  14. A Comparison in Physical Fitness Attributes, Physical Activity Behaviors, Nutritional Habits, and Nutritional Knowledge Between Elite Male and Female Youth Basketball Players

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  15. A Principal Component Analysis in futsal according to game halves: A case study of an amateur futsal cup final

    RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, Vol. 17, Núm. 63, pp. 88-101

  16. A categoría da modalidade e a súa expresión na lingua galega

    Estudos de lingüística galega, Núm. 13, pp. 107-137

  17. A detailed analysis of the spatial distribution of Schöningen 13II-4 ‘Spear Horizon’ faunal remains

    Journal of Human Evolution, Vol. 152

  18. A framework for using autonomous adaptation as a leverage point in sustainable climate adaptation

    Climate Risk Management, Vol. 34

  19. A holistic approach to integrate and evaluate sustainable development in higher education. The case study of the university of the Basque Country

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-19

  20. A new look at early exposure to the flavors of the available vegetables as foundational mechanism of vegetable consumption habits and recipes of vegetables-based dishes

    Critical Reviews in Food Science and Nutrition, Vol. 61, Núm. 5, pp. 855-866