Ciencias Sociales y Jurídicas
Campo de conocimiento
Maite
Garaigordobil Landazabal
Publicaciones en las que colabora con Maite Garaigordobil Landazabal (50)
2020
-
A longitudinal study of the effects of internet use on subjective well-being
Media Psychology, Vol. 23, Núm. 5, pp. 676-710
-
Being Yourself and Mental Health: Goal Motives, Positive Affect and Self-Acceptance Protect People with HIV from Depressive Symptoms
Journal of Happiness Studies, Vol. 21, Núm. 2, pp. 593-612
-
Cyberaggression in adolescents of bolivia: Connection with psychopathological symptoms, adaptive and predictor variables
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 3
-
Improving social interaction: experimentally validated proposals for psycho-educational intervention
Equality, equity, and diversity: educational solutions in the Basque Country (Center for Basque Studies, University of Nevada), pp. 55-72
2019
-
Cyberbullying in gifted students: Prevalence and psychological well-being in a Spanish sample
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 12
-
Variables familiares relacionadas con el bullying y el cyberbullying: una revisión sistemática
Pensamiento psicológico, Vol. 17, Núm. 2, pp. 37-56
-
Victimization and Perpetration of Bullying/Cyberbullying: Connections with Emotional and Behavioral Problems and Childhood Stress
Psychosocial Intervention, Vol. 28, Núm. 2, pp. 67-73
2018
-
Acoso y ciberacoso en educación primaria
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 26, Núm. 2, pp. 263-280
-
Bullying y cyberbullying: diferencias en función del sexo en estudiantes de quinto y sexto curso de educación primaria
Suma Psicológica, Vol. 25, Núm. 2, pp. 102-112
-
Prevalence of bullying and cyberbullying in the last stage of primary education in the basque country
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-10
2017
-
Adimen Emozionala garatzeko programa: aldaketaren ebaluazio subjektiboa
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 102, pp. 71-84
-
Bullying/Cyberbullying in 5th and 6th grade: differences between public and private schools
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 2, pp. 319-326
-
Childhood depression: Relation to adaptive, clinical and predictor variables
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. MAY
-
Efectos de un programa de inteligencia emocional en factores socioemocionales y síntomas psicosomáticos
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 49, Núm. 1, pp. 110-118
-
Intervención en el bullying y cyberbullying: Evaluación del caso Martín
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 4, Núm. 1, pp. 25-32
-
Stress, competence, and parental educational styles in victims and aggressors of bullying and cyberbullying
Psicothema, Vol. 29, Núm. 3, pp. 335-340
2016
-
Adaptación española de un instrumento para evaluar la resolución de conflictos (Conflictalk): Datos psicométricos de fiabilidad y validez
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 3, Núm. 2, pp. 59-67
-
Emotional intelligence in adolescents from 13 to 16 years: Explanatory variables
Psychological Well-Being: Cultural Influences, Measurement Strategies and Health Implications (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 101-128
-
Nerabeeri gaitasun sozial eta emozionalak garatzeko programak: berrikusketa
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 28, Núm. 2, pp. 111-148
2015
-
Bullying y cyberbulling: diferencias entre colegios públicos-privados y religiosos-laicos
Pensamiento psicológico, Vol. 13, Núm. 1, pp. 39-52