Fachbereich
Ciencias de la Educación
Artikel (59) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2020
-
Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95
-
Addressing Linguistic Diversity in the Language Classroom in a Resource-Oriented Way: An Intervention Study With Primary School Children
Language Learning, Vol. 70, Núm. 2, pp. 382-419
-
Autorregulación, juego libre en la naturaleza y gestión del riesgo. Una experiencia creadora
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 1, Núm. 1, pp. 183-197
-
Berdote Alonso, Esther: Mujer y educación: Las Hermanas Carmelitas de la Caridad en el País Vasco (1870-1931), Universidad del País Vasco, 2018. Directores: Dr. Paulí Dávila Balsera y Dr. Luis M.ª Naya Garmendia.
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 509-510
-
Bridging the gap: engaging Roma and migrant families in early childhood education through trust-based relationships
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 28, Núm. 5, pp. 701-711
-
Controlled Atomic Layer Deposition of Aluminum Oxide to Improve the Performance of Lithium–Sulfur Batteries
Energy Technology, Vol. 8, Núm. 5
-
Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Developing morphological awareness across languages: translanguaging pedagogies in third language acquisition
Language Awareness, Vol. 29, Núm. 1, pp. 41-59
-
EHUko Pedagogia Gradua lanbide anitzetarako prestatzen: ikasleen asebete eta iritzietan eta irakasleen pertzepzioan oinarritutako analisia
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 51-74
-
Early childhood, breakfast, and related tools: analysis of adults’ function as mediators
European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 495-527
-
Educational support in self-managed youth spaces. Key principles for intervention
Social Work Education, pp. 1-16
-
El auge del movimiento de educación alternativa. Antecedentes, características y reflexiones sobre su futuro
Boletín Redipe, Vol. 9, Núm. 1, pp. 40-54
-
El movimiento antifracking en tierras vascas: relato, movilización y disputa de la evidencia científica
Revista de Paz y Conflictos, Vol. 13, Núm. 1, pp. 203-232
-
El papel de los medios de comunicación en situaciones de crisis sanitaria. La percepción de la población en torno al control y las normas sociales durante la pandemia del COVID-19
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 78, pp. 437-456
-
Emulsion Copolymerization of Vinyl Acetate and Vinyl Silanes: Kinetics and Development of Microstructure
Macromolecular Reaction Engineering, Vol. 14, Núm. 2
-
Eskola giroa: definizioa, domeinuak, beste aldagaiekin harremana eta ebaluazioa.
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 1, pp. 117-136
-
Estructura interna y fiabilidad de la escala Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE-33)
Revista de investigación en educación, Vol. 18, Núm. 3, pp. 289-303
-
Euskara batuaren eta euskalkien inguruko jarrerak eta iritziak
Bat: Soziolinguistika aldizkaria, Núm. 115, pp. 137-153
-
Evaluación del programa "Familias emocionadas"
Aula abierta, Vol. 49, Núm. 4, pp. 421-428
-
Exploring the relationship between attitudes toward science and PISA scientific performance.
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1