Artikel (59) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2020

  1. Diseño y estructura factorial del cuestionario Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE)

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-95

  2. Addressing Linguistic Diversity in the Language Classroom in a Resource-Oriented Way: An Intervention Study With Primary School Children

    Language Learning, Vol. 70, Núm. 2, pp. 382-419

  3. Autorregulación, juego libre en la naturaleza y gestión del riesgo. Una experiencia creadora

    Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 1, Núm. 1, pp. 183-197

  4. Berdote Alonso, Esther: Mujer y educación: Las Hermanas Carmelitas de la Caridad en el País Vasco (1870-1931), Universidad del País Vasco, 2018. Directores: Dr. Paulí Dávila Balsera y Dr. Luis M.ª Naya Garmendia.

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 509-510

  5. Bridging the gap: engaging Roma and migrant families in early childhood education through trust-based relationships

    European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 28, Núm. 5, pp. 701-711

  6. Controlled Atomic Layer Deposition of Aluminum Oxide to Improve the Performance of Lithium–Sulfur Batteries

    Energy Technology, Vol. 8, Núm. 5

  7. Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  8. Developing morphological awareness across languages: translanguaging pedagogies in third language acquisition

    Language Awareness, Vol. 29, Núm. 1, pp. 41-59

  9. EHUko Pedagogia Gradua lanbide anitzetarako prestatzen: ikasleen asebete eta iritzietan eta irakasleen pertzepzioan oinarritutako analisia

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 2, pp. 51-74

  10. Early childhood, breakfast, and related tools: analysis of adults’ function as mediators

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 495-527

  11. Educational support in self-managed youth spaces. Key principles for intervention

    Social Work Education, pp. 1-16

  12. El auge del movimiento de educación alternativa. Antecedentes, características y reflexiones sobre su futuro

    Boletín Redipe, Vol. 9, Núm. 1, pp. 40-54

  13. El movimiento antifracking en tierras vascas: relato, movilización y disputa de la evidencia científica

    Revista de Paz y Conflictos, Vol. 13, Núm. 1, pp. 203-232

  14. El papel de los medios de comunicación en situaciones de crisis sanitaria. La percepción de la población en torno al control y las normas sociales durante la pandemia del COVID-19

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 78, pp. 437-456

  15. Emulsion Copolymerization of Vinyl Acetate and Vinyl Silanes: Kinetics and Development of Microstructure

    Macromolecular Reaction Engineering, Vol. 14, Núm. 2

  16. Eskola giroa: definizioa, domeinuak, beste aldagaiekin harremana eta ebaluazioa.

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 32, Núm. 1, pp. 117-136

  17. Estructura interna y fiabilidad de la escala Percepción del Alumnado sobre el Clima Escolar (PACE-33)

    Revista de investigación en educación, Vol. 18, Núm. 3, pp. 289-303

  18. Euskara batuaren eta euskalkien inguruko jarrerak eta iritziak

    Bat: Soziolinguistika aldizkaria, Núm. 115, pp. 137-153

  19. Evaluación del programa "Familias emocionadas"

    Aula abierta, Vol. 49, Núm. 4, pp. 421-428

  20. Exploring the relationship between attitudes toward science and PISA scientific performance.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1