Artículos (83) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2017

  1. A fast in situ non-invasive approach to classify mortars from a construction of high historical value

    Microchemical Journal, Vol. 133, pp. 104-113

  2. A simple multi-criteria approach to delimitate nitrate attenuation zones in alluvial floodplains. Four cases in south-western Europe

    Ecological Engineering, Vol. 103, pp. 315-331

  3. A study regarding the representation of the sun in young children's spontaneous drawings

    Social Sciences, Vol. 6, Núm. 3

  4. A study regarding the spontaneous use of geometric shapes in young children’s drawings

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 94, Núm. 1, pp. 85-95

  5. Análisis del modelo del profesorado en formación sobre las salidas didácticas en Educación Infantil

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2041-2046

  6. Applicability of polydimethylsiloxane (PDMS) and polyethersulfone (PES) as passive samplers of more hydrophobic organic compounds in intertidal estuarine environments

    Science of the Total Environment, Vol. 578, pp. 392-398

  7. Aprendizaje de Prehistoria y Arqueología en una neocueva: relación entre competencia, percepción de aprendizaje y satisfacción

    Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 137-146

  8. Assessing the hydrological response from an ensemble of CMIP5 climate projections in the transition zone of the Atlantic region (Bay of Biscay)

    Journal of Hydrology, Vol. 548, pp. 46-62

  9. Berrizko Besoitaormaetxea: etxolatik baserrira

    Astola: ikerketa eta historia, Núm. 11, pp. 162-173

  10. Bio-inspired parallel computing of representative geometrical objects of holes of binary 2D-images

    International Journal of Bio-Inspired Computation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 77-92

  11. Biodeterioration of Pompeian mural paintings: fungal colonization favoured by the presence of volcanic material residues

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 24, Núm. 24, pp. 19599-19608

  12. Características y dimensión educativa en apps de educación patrimonial: Análisis a partir del método OEPE

    Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 115-136

  13. Catalysis of a 1,3-dipolar reaction by distorted DNA incorporating a heterobimetallic platinum(II) and copper(II) complex

    Chemical Science, Vol. 8, Núm. 10, pp. 7038-7046

  14. Characterization of ferruginous cements related with weathering of slag in a temperate anthropogenic beachrock

    Science of the Total Environment, Vol. 581-582, pp. 49-65

  15. Cuestionario de Estrategias de Aprendizaje para las Matemáticas (CEAMA): medida y propiedades de una adaptación en lengua castellana

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 1, pp. 195-209

  16. De la excavación arqueológica al espacio expositivo: del yacimiento de Santa María la Real al Museo de Arte e Historia de Zarautz (Gipuzkoa)

    Boletín del Museo Arqueológico Nacional, Núm. 35, pp. 2020-2028

  17. Dictados matemáticos en el aula de infantil

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 78, pp. 57-63

  18. Dictados matemáticos: una herramienta para trabajar la competencia oral y escrita en el aula de matemáticas de Educación Infantil

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 49, pp. 200-216

  19. Diferencias en el uso de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en enseñanza secundaria según el sexo

    Cuadernos de Investigación Educativa, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-59

  20. Dimensiones para la evaluación de aprendizajes en APPs sobre patrimonio

    Pulso: revista de educación, Núm. 40, pp. 17-33