Departamento
Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Artículos (83) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2017
-
A fast in situ non-invasive approach to classify mortars from a construction of high historical value
Microchemical Journal, Vol. 133, pp. 104-113
-
A simple multi-criteria approach to delimitate nitrate attenuation zones in alluvial floodplains. Four cases in south-western Europe
Ecological Engineering, Vol. 103, pp. 315-331
-
A study regarding the representation of the sun in young children's spontaneous drawings
Social Sciences, Vol. 6, Núm. 3
-
A study regarding the spontaneous use of geometric shapes in young children’s drawings
Educational Studies in Mathematics, Vol. 94, Núm. 1, pp. 85-95
-
Análisis del modelo del profesorado en formación sobre las salidas didácticas en Educación Infantil
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2041-2046
-
Applicability of polydimethylsiloxane (PDMS) and polyethersulfone (PES) as passive samplers of more hydrophobic organic compounds in intertidal estuarine environments
Science of the Total Environment, Vol. 578, pp. 392-398
-
Aprendizaje de Prehistoria y Arqueología en una neocueva: relación entre competencia, percepción de aprendizaje y satisfacción
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 137-146
-
Assessing the hydrological response from an ensemble of CMIP5 climate projections in the transition zone of the Atlantic region (Bay of Biscay)
Journal of Hydrology, Vol. 548, pp. 46-62
-
Berrizko Besoitaormaetxea: etxolatik baserrira
Astola: ikerketa eta historia, Núm. 11, pp. 162-173
-
Bio-inspired parallel computing of representative geometrical objects of holes of binary 2D-images
International Journal of Bio-Inspired Computation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 77-92
-
Biodeterioration of Pompeian mural paintings: fungal colonization favoured by the presence of volcanic material residues
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 24, Núm. 24, pp. 19599-19608
-
Características y dimensión educativa en apps de educación patrimonial: Análisis a partir del método OEPE
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 115-136
-
Catalysis of a 1,3-dipolar reaction by distorted DNA incorporating a heterobimetallic platinum(II) and copper(II) complex
Chemical Science, Vol. 8, Núm. 10, pp. 7038-7046
-
Characterization of ferruginous cements related with weathering of slag in a temperate anthropogenic beachrock
Science of the Total Environment, Vol. 581-582, pp. 49-65
-
Cuestionario de Estrategias de Aprendizaje para las Matemáticas (CEAMA): medida y propiedades de una adaptación en lengua castellana
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 1, pp. 195-209
-
De la excavación arqueológica al espacio expositivo: del yacimiento de Santa María la Real al Museo de Arte e Historia de Zarautz (Gipuzkoa)
Boletín del Museo Arqueológico Nacional, Núm. 35, pp. 2020-2028
-
Dictados matemáticos en el aula de infantil
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 78, pp. 57-63
-
Dictados matemáticos: una herramienta para trabajar la competencia oral y escrita en el aula de matemáticas de Educación Infantil
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 49, pp. 200-216
-
Diferencias en el uso de estrategias en el aprendizaje de las matemáticas en enseñanza secundaria según el sexo
Cuadernos de Investigación Educativa, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-59
-
Dimensiones para la evaluación de aprendizajes en APPs sobre patrimonio
Pulso: revista de educación, Núm. 40, pp. 17-33