Publicaciones (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. Amaren depresioaren eragina seme-alaben garapen psikologikoan

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 105, pp. 5-24

  2. Aurreko deskribapenaren efektuak delitugile baten identifikazioan

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 106, pp. 71-86

  3. Benlafaxinaren eragina ezegonkortasun sozial kronikoa jasandako sagu emeen sistema serotoninergiko zentralean eta jokabidean

    Osagaiz: osasun-zientzien aldizkaria, Vol. 2, Núm. 1, pp. 21-29

  4. Biological Sex Differences in Depression: A Systematic Review

    Biological Research for Nursing, Vol. 20, Núm. 4, pp. 383-392

  5. Blood Markers in Healthy-Aged Nonagenarians: A Combination of High Telomere Length and Low Amyloidβ Are Strongly Associated With Healthy Aging in the Oldest Old

    Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 10

  6. CO-43. Resituando la formación y los espacios profesionales de la pedagogía: Un estudio con el alumnado y profesorado de la UPV/EHU

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  7. Chronic Social Stress Ameliorates Psoriasiform Dermatitis Through Upregulation of the Hypothalamic-Pituitary-Adrenal axis

    Brain, Behavior, and Immunity, Vol. 68, pp. 238-247

  8. Different bias mechanisms in recall and recognition of conceptual and perceptual information of an event

    Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 39, Núm. 2, pp. 261-278

  9. Does consonant-vowel skeletal structure play a role early in lexical processing? Evidence from masked priming

    Applied Psycholinguistics, Vol. 39, Núm. 1, pp. 169-186

  10. Erratum: Phylogenetic classification of the world's tropical forests (Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (2018) 115 (1837-1842) DOI: 10.1073/pnas.1714977115)

    Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America

  11. Eskola-adineko neska-mutilen portaera agresiboaren azterketa psikobiologikoa

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 105, pp. 27-45

  12. Family context assessment and positive parenting policies*

    Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1605-1618

  13. Haurren arretaren eta ongizatearen sustatzea biofeedback bidezko esku-hartze programa bat erabiliz

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 30, Núm. 2, pp. 153-175

  14. How Do Hunter-Gatherer Children Learn Social and Gender Norms? A Meta-Ethnographic Review

    Cross-Cultural Research, Vol. 52, Núm. 2, pp. 213-255

  15. Intensidad del orgullo moral en varones y mujeres

    Avances en la investigación de motivación y emoción (UAM Ediciones), pp. 129-134

  16. LRRK2 expression is deregulated in fibroblasts and neurons from parkinson patients with mutations in PINK1

    Molecular Neurobiology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 506-516

  17. La importancia de la gestión y resolución del conflicto laboral en el ecosistema empresarial turístico

    CUICIID 2018: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia

  18. La mediación ante el desequilibrio de poder en las relaciones familiares

    Construcción de paz a través de la mediación: conocimientos y prácticas de una metodología (Conferencia Universitaria para el Estudio de la Mediación y el Conflicto), pp. 164-178

  19. La participación social online y offline de estudiantes universitarios españoles

    OBETS: Revista de Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 547-567

  20. Las resistencias en el deporte para convertir la igualdad formal en real

    Kirolaren zehar balioa: Euskadiko kirolaren VI. Biltzarra. Azaroak 17-18 2016. Orona Fundazioa (Galarreta Auzoa, Hernani) Donostia