Publicaciones (33) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff

    Higher Education, Vol. 88, Núm. 3, pp. 919-937

  2. Adolescents and negligent social media use

    Technology in Society, Vol. 78

  3. Ajuste psicosocial: un modelo estructural de variables relacionadas y un programa de intervención en alumnado con y sin NEAE

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  4. An attachment-based pilot program to promote adolescent adjustment to parental divorce

    Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol. 18, Núm. 1

  5. Application of indirect observation within mixed methods to contrast the results obtained through direct observation: a discussion with observed Pikler educators

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  6. Aurrenerabeek informazio eta komunikazio teknologien erabileraren inguruan duten pertzepzioaren azterketa, aldagai pertsonal eta akademikoak kontuan hartuz

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  7. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415

  8. Creencias del profesorado de Educación Infantil sobre el Periodo de Adaptación y su relación con el Apego

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  9. Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project

    Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 1

  10. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  11. Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante

    Octaedro

  12. Fomento de la educación sexual positiva e interseccional y prevención de la violencia de género desde un enfoque europeo

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 303-314

  13. La movilidad independiente infantil en los caminos escolares: la percepción de los niños y niñas sobre las dificultades en su entorno

    Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 26, pp. 1-17

  14. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  15. Mental journey to the future and memory for future thoughts during the COVID-19 pandemic lockdown

    Applied Cognitive Psychology, Vol. 38, Núm. 1

  16. Moral elevation affects the causal attributions about others’ behavior

    Journal of Positive Psychology, Vol. 19, Núm. 3, pp. 430-441

  17. Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis

    Early Childhood Education Journal

  18. Ocio educativo y procesos de inclusión de personas migrantes y refugiadas: estado de la cuestión y orientaciones para la acción

    Ocio educativo para infancia y adolescencia y gestión de la diversidad cultural (Tirant lo Blanch), pp. 67-89

  19. Online and offline dating violence: same same, but different?

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1

  20. Possible roles of phytochemicals with bioactive properties in the prevention of and recovery from COVID-19

    Frontiers in Nutrition, Vol. 11