Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Publicaciones (168) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
Dragon Ball on the Basque public TV: influence on viewers’ language attitudes and practices
Journal of Multilingual and Multicultural Development
-
Our views: performing coexistence in secondary schools of the Basque Country (Spain)
Research in Drama Education, Vol. 26, Núm. 4, pp. 564-581
-
"Breakout edu" jardueraren erabilera gurasoei zuzendutako formakuntza saioetan: Esku-hartze baten ebaluazioa
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 33, Núm. 2, pp. 79-112
-
2020ko giza eta gizarte-zientzietako doktore-tesiak
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 118, pp. 193-198
-
2030 Agendako helburuetatik lurra-ura hartzera
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 1, pp. 229-246
-
7 to 13-year-old students’ conceptual understanding of plant nutrition: should we be concerned about elementary teachers’ instruction?
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 196-216
-
A Systematic Review of the Literature on Aspects Affecting Positive Classroom Climate in Multicultural Early Childhood Education
Early Childhood Education Journal, Vol. 49, Núm. 1, pp. 71-81
-
ARRAKASTA programa: babes-sistematik ateratzen diren gazteek unibertsitate-ikasketak aukera-berdintasunean egiteko giltza
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 1, pp. 73-90
-
AZ31 Magnesium Alloy Foils as Thin Anodes for Rechargeable Magnesium Batteries
ChemSusChem, Vol. 14, Núm. 21, pp. 4690-4696
-
Acercando el pensamiento de Paulo Freire al profesorado universitario de ingeniería: El caso de la Escuela Politécnica de Pernambuco (Brasil)
Tendencias pedagógicas, Núm. 38, pp. 160-174
-
Algunas propuestas para mejorar la formación del profesorado de Chile a la luz de las prácticas pedagógicas de éxito en el País Vasco
Tendencias pedagógicas, Núm. 38, pp. 98-111
-
Ancient saltern metagenomics: tracking changes in microbes and their viruses from the underground to the surface
Environmental Microbiology, Vol. 23, Núm. 7, pp. 3477-3498
-
Aportaciones franciscanas al republicanismo político
Araucaria: Revista Iberoamericana de Filosofía, Política, Humanidades y Relaciones Internacionales, Vol. 23, Núm. 48, pp. 9-31
-
Assessing the curriculum and profile of pedagogical professionals for new employment opportunities
Higher Education Pedagogies, Vol. 6, Núm. 1, pp. 228-246
-
Babesguneak: euskal hiztun gazteak aktibatzeko aukera
Bat: Soziolinguistika aldizkaria, Núm. 120, pp. 47-72
-
Basque informal talk increasingly restricted to men: The role of gender in the form of address hika
Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 17, Núm. 1, pp. 360-376
-
Believers, attractiveness and values
Religions, Vol. 12, Núm. 3
-
Big Data y la alfabetización posthumana del futuro profesorado
Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico, Vol. 11, Núm. 2, pp. 102-122
-
Breaking the Silence within Critical Pedagogy
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 3
-
Capacidad predictiva del apoyo social percibido sobre el bienestar subjetivo del alumnado de Educación Secundaria
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 31-43