Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Centro
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Deusto (28)
2024
-
Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae
RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74
2023
-
Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe
RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292
-
Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context
Language Teaching Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1532-1551
-
Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups
Educational Research, Vol. 65, Núm. 2, pp. 189-203
-
When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
“It was Very Liberating”. Dialogic Literary Gatherings Supporting Mental Health Literacy
Community Mental Health Journal, Vol. 59, Núm. 5, pp. 869-880
2022
-
(Re)lectura feminista del patrimonio arqueológico como estrategia devisualización de las mujeres en la arqueología: Una propuesta metodológica desde el País Vasco
Voces in crescendo: Del mutismo a la afonía en la historia de las mujeres en la arqueología española (Instituto Universitario de Investigación en Arqueología y Patrimonio Histórico (INAPH)), pp. 283-295
-
Person matters in impersonality
Syntax, Vol. 25, Núm. 2, pp. 147-187
-
Pertsona murriztapenak ditu egitura inpertsonalak: euskararen kasua
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 54, Núm. 133, pp. 191-219
2021
-
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
e5: euskararen komunitatearen garapenerako marko interpretatibo berria
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 53, Núm. 132, pp. 473-495
-
“No More Insecurities”: New Alternative Masculinities' Communicative Acts Generate Desire and Equality to Obliterate Offensive Sexual Statements
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Fostering the social development of children with special educational needs or disabilities (SEND) through dialogue and interaction: A literature review
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 6
-
Inclusivity, participation and collaboration: Learning in interactive groups
Educational Research, Vol. 62, Núm. 2, pp. 162-180
-
Nudos en el acompañamiento y la formación en las Empresas de Inserción: agenda de temas pendientes
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 98, pp. 247-285
-
The Impact of Radical Love on Human Memory
Qualitative Inquiry, Vol. 26, Núm. 8-9, pp. 1026-1032
-
“Architects of Their Own Brain.” Social Impact of an Intervention Study for the Prevention of Gender-Based Violence in Adolescence
Frontiers in Psychology, Vol. 10
2019
-
Mundo(s) en desajuste
Dilemata, Núm. 29, pp. 167-172
-
The Mediator Role of Early Maladaptive Schemas Between Childhood Sexual Abuse and Impulsive Symptoms in Female Survivors of CSA
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 34, Núm. 4, pp. 763-784
2018
-
Factores organizacionales que inciden en la mejora de la empleabilidad de las Empresas de Inserción
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 94, pp. 123-154