GORETI
SOROA MARTINEZ
PROFESORADO AGREGADO
MIREN NEKANE
BALLUERKA LASA
PROFESORADO CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MIREN NEKANE BALLUERKA LASA (19)
2024
-
Kognitiboki hauskorrak diren pertsonengan narriadura kognitiboa eta dementzia prebenitzeko esku-hartze kognitibo eta sozioemozional baten proposamena: “GOIZ ZAINDU”-tik “CITA GO-ON”-era
Osagaiz: osasun-zientzien aldizkaria, Vol. 8, Núm. 1, pp. 91-101
2023
-
Assessment of Attachment Representations in Basque Adolescents and their Relationship with Internalizing and Externalizing Problems
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 2, pp. 1018-1041
-
Kognitiboki hauskorrak diren pertsonengan narriadura kognitiboa eta dementzia prebenitzeko esku-hartze kognitibo eta sozio-emozional baten proposamena: GOIZ ZAINDUtik CITA GO-ONera
Osasun zientziak: V. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2023eko maitzaren 17, 18 eta 19 Donostia, Euskal Herria.
2020
-
Team Emotional Intelligence in Working Contexts: Development and Validation of the Team-Trait Meta Mood Scale (T-TMMS)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The emotional divergent–convergent thinking program, EDICOP: design, implementation, and results
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 1051-1064
2019
-
Assessment of entrepreneurial orientation in vocational training students: Development of a new scale and relationships with self-efficacy and personal initiative
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY
-
Stressful Life Events and Depressive Symptomatology Among Basque Adolescents: The Mediating Role of Attachment Representations
Psychological Reports, Vol. 122, Núm. 3, pp. 789-808
2017
-
Reducing Anxiety and Improving Academic Performance Through a Biofeedback Relaxation Training Program
Applied Psychophysiology Biofeedback, Vol. 42, Núm. 3, pp. 193-202
2016
-
Adaptation and Validation of the Basque Version of the Emotional Creativity Inventory in Higher Education
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 19
2015
-
A Shortened Spanish Version of the Emotional Creativity Inventory (the ECI-S)
Creativity Research Journal
-
Assessing interactions between cognition, emotion, and motivation in creativity: The construction and validation of EDICOS
Thinking Skills and Creativity, Vol. 17, pp. 45-58
-
Diseño, implementación y evaluación del “programa de regulación afectiva mediante el biofeedback”
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Fenomeno emozionalen eta sormenaren arteko erlazioak oinarrizko psikologiaren ikuspegitik
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-34
-
Sentir, pensar y crear: Efectos de un programa basado en la creatividad emocional
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
2014
-
Evaluación de la empatía en el ámbito educativo y su relación con la inteligencia emocional
Revista de educación, Núm. 364, pp. 12-38
2013
-
Emotional intelligence and depressed mood in adolescence: a multilevel approach
International journal of clinical and health psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 110-117
-
Sormenaren lau alderdien berrikuspen teorikoa: prozesua, produktua, pertsona eta testuingurua
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 85, pp. 99-117
2012
-
Adaptación y validación de la versión en euskara del Emotional Creativity Inventory (ECI) en jóvenes
La investigación en motivación y emoción [Recurso electrónico]: contribuciones de jóvenes investigadores en formación
2009
-
Evaluación de la atención sostenida de niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad
Revista de psicodidáctica, Vol. 14, Núm. 1, pp. 13-27