Argitalpenak (65) FRANCISCO JAVIER BASOGAIN OLABE argitalpenak

2024

  1. A Methodology to Introduce Sustainable Development Goals in Engineering Degrees by Means of Multidisciplinary Projects

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6, pp. 583

  2. Cognitive Foundations in Visual Art: Understanding Brain Responses to Color, Spatial Depth, and Form

    Educación y Sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro https://octaedro.com/libro/aportaciones-al-conocimiento-actual-desde-la-ensenanza-superior/), pp. 481-490

  3. Creación y Diseño del Máster en Inteligencia Artificial Aplicada a la Industria e Ingeniería Asistida por Ordenador (Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea).

    Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, CUIEET'31

  4. Perspectivas y avances en la consolidación del título dual del grado en ingeniería en automoción de la Escuela de Ingeniería de Vitoria-Gasteiz (UPV/EHU).

    Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, CUIEET'31

2023

  1. AI in Education: An Innovative Approach to Teaching Applied Bioinformatics with BioPython for Genomic Medicine

    Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 1077-1090

  2. AI-Driven bioinformatics education: BioPython in genomic medicine

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  3. AI-Powered education: teaching climate change modeling and analysis using python

    Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje (Dykinson), pp. 289-310

  4. Brain, Decision-Making, and Mental Health 2050

    Brain, Decision Making and Mental Health (Springer), pp. 697-719

  5. Bridging art and “steam” education: collaborative art installations as educational tools

    Praxis y espacios de intervención desde el arte y la educación (Dykinson), pp. 729-748

  6. Computational Model of the Mind: How to Think About Complex Systems in Nature

    Integrated Science (Springer), pp. 553-573

  7. Experiencia multidisciplinar para introducir los ODS en automática

    XLIV Jornadas de Automática: libro de actas: Universidad de Zaragoza, Escuela de Ingeniería y Arquitectura, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023, Zaragoza

  8. Human Cognitive Primitives and Art: How the Brain Explores Color, Space and Form

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  9. Preface

    Proceedings - 2023 7th International Conference on Computer, Software and Modeling, ICCSM 2023

2022

  1. Collaborative STEAM in Educational Centers: Artistic installations in public spaces

    Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 153-163

  2. Inclusion of students with special educational needs and the COVID-19 pandemic: The collaboration of school and family in distance education conditions

    Managing Pandemic Isolation With Literature as Therapy (IGI Global), pp. 171-188

  3. Introduciendo sostenibilidad y multidisciplinaridad en los grados de ingeniería

    XLIII Jornadas de Automática: libro de actas: 7, 8 y 9 de septiembre de 2022, Logroño (La Rioja)

  4. Open Spaces: a new concept for Collaborative STEAM

    I International Congress. Education and Knowledge: proceedings

  5. The Self-Efficacy of Special and General Education Teachers in Implementing Inclusive Education in Greek Secondary Education

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 6

2020

  1. Educational Makerspaces and Conceptual Art Projects Supporting STEAM Education

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Enseñanza del pensamiento computacional: metodologías y tecnologías educativas

    Innovación educativa y gestión del conocimiento (Bogotá : Universidad Santo Tomás, 2020), pp. 135-160