FRANCISCO JAVIER
BASOGAIN OLABE
IRAKASLE TITULARRA
Argitalpenak (65) FRANCISCO JAVIER BASOGAIN OLABE argitalpenak
2024
-
A Methodology to Introduce Sustainable Development Goals in Engineering Degrees by Means of Multidisciplinary Projects
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6, pp. 583
-
Cognitive Foundations in Visual Art: Understanding Brain Responses to Color, Spatial Depth, and Form
Educación y Sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro https://octaedro.com/libro/aportaciones-al-conocimiento-actual-desde-la-ensenanza-superior/), pp. 481-490
-
Creación y Diseño del Máster en Inteligencia Artificial Aplicada a la Industria e Ingeniería Asistida por Ordenador (Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea).
Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, CUIEET'31
-
Perspectivas y avances en la consolidación del título dual del grado en ingeniería en automoción de la Escuela de Ingeniería de Vitoria-Gasteiz (UPV/EHU).
Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, CUIEET'31
2023
-
AI in Education: An Innovative Approach to Teaching Applied Bioinformatics with BioPython for Genomic Medicine
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 1077-1090
-
AI-Driven bioinformatics education: BioPython in genomic medicine
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
AI-Powered education: teaching climate change modeling and analysis using python
Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje (Dykinson), pp. 289-310
-
Brain, Decision-Making, and Mental Health 2050
Brain, Decision Making and Mental Health (Springer), pp. 697-719
-
Bridging art and “steam” education: collaborative art installations as educational tools
Praxis y espacios de intervención desde el arte y la educación (Dykinson), pp. 729-748
-
Computational Model of the Mind: How to Think About Complex Systems in Nature
Integrated Science (Springer), pp. 553-573
-
Experiencia multidisciplinar para introducir los ODS en automática
XLIV Jornadas de Automática: libro de actas: Universidad de Zaragoza, Escuela de Ingeniería y Arquitectura, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023, Zaragoza
-
Human Cognitive Primitives and Art: How the Brain Explores Color, Space and Form
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Preface
Proceedings - 2023 7th International Conference on Computer, Software and Modeling, ICCSM 2023
2022
-
Collaborative STEAM in Educational Centers: Artistic installations in public spaces
Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 153-163
-
Inclusion of students with special educational needs and the COVID-19 pandemic: The collaboration of school and family in distance education conditions
Managing Pandemic Isolation With Literature as Therapy (IGI Global), pp. 171-188
-
Introduciendo sostenibilidad y multidisciplinaridad en los grados de ingeniería
XLIII Jornadas de Automática: libro de actas: 7, 8 y 9 de septiembre de 2022, Logroño (La Rioja)
-
Open Spaces: a new concept for Collaborative STEAM
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
-
The Self-Efficacy of Special and General Education Teachers in Implementing Inclusive Education in Greek Secondary Education
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 6
2020
-
Educational Makerspaces and Conceptual Art Projects Supporting STEAM Education
ACM International Conference Proceeding Series
-
Enseñanza del pensamiento computacional: metodologías y tecnologías educativas
Innovación educativa y gestión del conocimiento (Bogotá : Universidad Santo Tomás, 2020), pp. 135-160