Publications (37) Publications de NAHIA INTXAUSTI INTXAUSTI

2017

  1. Acción tutorial en la transición del alumnado de las escuelas del medio rural a la educación secundaria

    Tendencias pedagógicas, Núm. 29, pp. 189-210

  2. Effective and inclusive schools? Attention to diversity in highly effective schools in the Autonomous Region of the Basque Country

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 14-30

  3. School climate in highly effective schools in the autonomous region of the Basque Country (Spain)

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 15, Núm. 4, pp. 5-26

  4. Socialización de género: relatos digitales de padres a hijas

    Relatos Digitales en Educación Formal y Social. (Universidad de Barcelona), pp. 489-511

2016

  1. CONTRIBUCIÓN 2. La atención a la diversidad en los centros de alta y muy baja eficacia de la comunidad autónomo del país Vasco

    Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid

  2. The impact of changes in methodology and didactics: Transitioning from innovative primary rural schools to mainstream secondary high schools

    International Journal of Pedagogy and Curriculum, Vol. 23, Núm. 4, pp. 1-16

2015

  1. De la escuela rural al instituto de educación secundaria, niñas y niños que van y vienen

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

  2. Discourse organization in parent-led narratives: Storytelling in Basque and Spanish

    Narrative Inquiry, Vol. 25, Núm. 1, pp. 70-90

  3. Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country

    Current issues in language planning, Vol. 16, Núm. 1, pp. 60-79

  4. Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country

    Current Issues in Language Planning, Vol. 16, pp. 60-79

  5. RUPTURES, CONTINUITIES AND NEW CREATIONS IN THE ESTABLISHMENT PROCESSES OF IMMIGRANT FAMILIES TO THE BASQUE COUNTRY Implications for Education

    RETHINKING EDUCATION FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP), pp. 165-190

  6. Trantsizioa eskola txikietatik bigarren hezkuntzara. Aldagai lagungarrien bila

    Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 27, Núm. 2, pp. 123-148

2014

  1. Educational leadership as best practice in highly effective schools in the Autonomous Region of the Basque County (Spain)

    Educational Management Administration and Leadership, Vol. 44, Núm. 3, pp. 397-419