NAHIA
INTXAUSTI INTXAUSTI
PROFESORADO AGREGADO
Publications (39) Publications de NAHIA INTXAUSTI INTXAUSTI
2024
-
Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers
Revista Colombiana de Educación, pp. 213-238
2023
-
Contributions to the Reconstruction of an Assessment Process in Primary Education
International Journal of Assessment and Evaluation, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-27
-
Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734
-
Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe
RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292
2022
-
Eae-ko eskolen eraginkortasunaren eta hobekuntzaren gaineko txostena: 2015-2019
ISEI-IVEI
-
Ikerketa-ekintzaren bitartez ebaluazio hezigarria egiteko prozesu bat sortzen Lehen Hezkuntzan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 34, Núm. 2, pp. 29-55
-
Informe sobre la eficacia y la mejora escolar en la CAV: 2015-2019
ISEI-IVEI
-
The perception of stakeholders regarding the outcomes achieved by schools with high or low levels of effectiveness and high numbers of immigrant students
Improving Schools, Vol. 25, Núm. 3, pp. 224-243
2021
-
Formación y desarrollo profesional docente en función del grado de eficacia escolar
Revista de educación, Núm. 393, pp. 155-180
2017
-
Acción tutorial en la transición del alumnado de las escuelas del medio rural a la educación secundaria
Tendencias pedagógicas, Núm. 29, pp. 189-210
-
Effective and inclusive schools? Attention to diversity in highly effective schools in the Autonomous Region of the Basque Country
International Journal of Inclusive Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 14-30
-
School climate in highly effective schools in the autonomous region of the Basque Country (Spain)
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 15, Núm. 4, pp. 5-26
-
Socialización de género: relatos digitales de padres a hijas
Relatos Digitales en Educación Formal y Social. (Universidad de Barcelona), pp. 489-511
2016
-
CONTRIBUCIÓN 2. La atención a la diversidad en los centros de alta y muy baja eficacia de la comunidad autónomo del país Vasco
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid
-
The impact of changes in methodology and didactics: Transitioning from innovative primary rural schools to mainstream secondary high schools
International Journal of Pedagogy and Curriculum, Vol. 23, Núm. 4, pp. 1-16
2015
-
De la escuela rural al instituto de educación secundaria, niñas y niños que van y vienen
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Discourse organization in parent-led narratives: Storytelling in Basque and Spanish
Narrative Inquiry, Vol. 25, Núm. 1, pp. 70-90
-
Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country
Current Issues in Language Planning, Vol. 16, pp. 60-79
-
Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country
Current issues in language planning, Vol. 16, Núm. 1, pp. 60-79
-
RUPTURES, CONTINUITIES AND NEW CREATIONS IN THE ESTABLISHMENT PROCESSES OF IMMIGRANT FAMILIES TO THE BASQUE COUNTRY Implications for Education
RETHINKING EDUCATION FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP), pp. 165-190