Ikerketa-ekintzaren bitartez ebaluazio hezigarria egiteko prozesu bat sortzen Lehen Hezkuntzan

  1. Amenabarro , Esti
  2. Intxausti , Nahia
  3. Bereziartua , Justo
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2022

Volumen: 34

Número: 2

Páginas: 29-55

Tipo: Artículo

DOI: 10.1387/TANTAK.23901 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

Aurkezten dugun ikerketa-lanaren helburua Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako ikastetxe publiko batean ikasleen ebaluazio-sisteman ezartzen diren praktikak berrikustea eta hobetzea da, bidenabar, hezkuntza-hobekuntzarako proposamenen inguruan gogoeta eginez. Ikerketa- eta ekintza-prozesu bat egiten da, non hamar irakaslek eta Unibertsitatearekin eta hezkuntza-administrazioarekin lotutako bost kanpo-aholkularik parte hartzen duten. Emaitzek taldeko eztabaidetan landutako gairik garrantzitsuenak biltzen dituzte, ikasgeletan ebaluazio-jardunari eragiten dioten ezarpen-erabakiekin batera: ebaluazioaren helburuak, informazioa biltzearen garrantzia eta ebaluazio-ekintzaren denborak. Era berean, informazioaren bilketa errazteko prestatutako tresna berriak deskribatzen dira, ikaskuntzaren ebaluazio prestatuagoa eta jarraituagoa egiteko. Etengabeko prestakuntza-ebaluazioak berariazko tresnak behar ditu, curriculum-diseinuarekin bat datozenak eta egokituak. Ikerketa-ekintza modalitateari esker, ebaluatzeko tresna bateratu eta adostua garatu ahal izan da.

Referencias bibliográficas

  • Adams, m. E., Bell, L. A. E., eta Griffin, P. E. (2007). Teaching for diversity and social justice. Routledge/Taylor eta Francis Group.
  • Allal, L. (2020). Assessment and the co-regulation of learning in the classroom. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 27(4), 332-349. https://doi.org/10.1080/0969594x.2019.1609411
  • Andrade, H. L., eta Heritage, m. (2017). Using formative assessment to enhance learning, achievement, and academic self-regulation. Routledge.
  • Barnes, N., Fives, H. eta Dacey, c. m. (2015). Teachers’ beliefs about assessment. In H. Fives eta m. G. Gill (Eds.), International handbook of research on tea-chers’ beliefs (pp. 284-300). Routledge.
  • Black, P.J., Harrison, c., Lee, c., marshall, B. eta Wiliam, D. (2003). Assessment for learninig: Putting it into practice. Open University Press.
  • Bonner, s. m. (2016). Teachers’ perceptions about assessment: competing narra-tives. In G. Brown, L. Harris (Eds.).Handbook of human and social conditions in assessment (pp. 37-55). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315749136
  • Brown, G. T. L., eta Remesal, A. (2017). Teachers’ conceptions of assessment: comparing two inventories with Ecuadorian teachers. Studies in Educational Evaluation, 55, 68-74. https://doi:10.1016/j.stueduc.2017.07.003
  • Cantón, I. eta Pino-Juste, m. (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Alianza.
  • Castillo, S. (1994). Diagnóstico-evaluación: cooperación y complementariedad. Revista de investigación educativa, 23 640-642.
  • Castillo, S. (coord.) (2002). Compromisos de la evaluación educativa. Prentice Hall.
  • Colás Buendía, m. P. eta Hernández Pina, F. (2009). Competencias científicas para la realización de una tesis doctoral. Davinci.
  • Coll, c. (1991). Psicología y curriculum. Paidós.
  • Darling-Hammond, L. (2017). Teacher education around the world: What can we learn from international practice? European Journal of Teacher Education, 40(3), 291-309. https://doi.org/10.1080/02619768.2017.1315399
  • Eilks, I., eta Markic, S. (2011). Effects of a Long-Term Participatory Action Re-search Project on science Teachers’ Professional Development. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 7(3), 149-160. https://doi.org/10.12973/ejmste/75196
  • Elliot, J. (1981). Action research: A framework for self-evaluation in schools.cambridge Institute of Education.Elliot, J. (1997). La investigación acción en educación. Morata.
  • Gairín, J. (2009). Usos y abusos en la evaluación como autorregulación. En J. Gairín y P. Díez (Eds.), Nuevas funciones de la evaluación (pp.11-44). ministerio de Educación cultura y Deporte, subdirección General de Información y Publicaciones
  • Gárate A., Ortega, P. (2015). Educar desde la precariedad: la otra educación posible. Ápeiron.
  • Hackman, H. W. (2005). Five essential components for social justice education. Equity eta Excellence in Education, 38(2), 103-109. hhtp:// doi.org/ 10.1080/10665680590935034
  • Hargreaves, A., eta O’connor, m. T. (2018). Collaborative professionalism: When teaching together means learning for all. corwin Press.
  • Harris, A. (2020). System Leaders and System Leadership: Reviewing the Evi-dence. National Academy for Educational Leadership Wales. swansea Uni-versity school of Education. https://nael.cymru/wp-content/uploads/2021/04/system-Leaders-and-system-Leadership.pdf
  • Hattie, J., Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research. 77 (1), 81-112. hhtp:// doi.org/10.3102/003465430298487
  • Hidalgo, N., murillo, F. J. (2017). Las concepciones sobre el proceso de evalua-ción del aprendizaje de los estudiantes. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 15(1), 107-128. https://doi.org/10.15366/reice2017.15.1.007
  • McKernan, J. (1999). Investigacción-acción y curriculum. morata.mcNiff, J., Lomax, P., eta Whitehead, J. (1996). you and your action research Project. Hyde Publications.
  • Montanero, m. (2019). Didáctica general. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. Universidad de Extremadura.
  • Monteiro, V., mata, L., eta Santos, N. N. (2021). Assessment conceptions and Practices: Perspectives of Primary school Teachers and students. In Frontiers in Education (6), pp. 1-15. Frontiers. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.631185
  • Moreno, B., Ramos, c., eta Salomé, A. (2017). Efectos de las estrategias de enseñanza y aprendizaje universitarias en el rendimiento académico. Revista d’Innovació Docent Universitària, 9, 39-53. http://revistes.ub.edu/index.php/RIDU/article/ viewFile/RIDU2017.9.4/20378
  • Muskin, J. A. (2015). Continuous Assessment for Improved Teaching and Lear-ning: A Critical Review to Inform Policy and Practice. Current and Critical Issues in Curriculum, Learning and Assessment, 1.
  • OIE-UNESCO.OECD. (2020). Global Teaching InSights. OEcD Publishing. https://doi.org/10.1787/20d6f36b
  • Orakcı, Ş. (2021). Teachers’ reflection and level of reflective thinking on the di-fferent dimensions of their teaching practice. International Journal of Modern Education Studies, 5(1), 118-149. http://dx.doi.org/10.51383/ijonmes.2021.88
  • Padilla, m.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. CCS.
  • Pérez-Juste, R. (1994). ¿Por qué diferenciar los términos evaluación y diagnóstico? Revista de investigación educativa, 23, 588-591.
  • Perrenaud, P. (2008). Diez nuevas competencias para enseñar. Graó.
  • Philipp, R. (2007). mathematics teachers’beliefs and affect. In F. K. Lester (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 257-315). Information Age Publishing.
  • Polo. I. (2011). Los criterios de evaluación como detonante de la programación didáctica. Avances en supervisión educativa, 14, 1-11. https://avances.adide.org/index.php/ase/article/view/482
  • Pratt, D. D. (1992). conceptions of teaching. Adult education quarterly, 42(4), 203-220. https://doi-org.ehu.idm.oclc.org/10.1177/074171369204200401
  • Prieto, M., Contreras, G. (2008). Las concepciones que orientan las prácticas evaluativas de los profesores: un problema a develar. Estudios pedagógicos (Valdivia), 34(2), 245-262. http://dx.doi.org/10.4067/s0718-07052008000200015
  • Samiullah, M. I., Anjum, A. (2017). Effect of continuous Assessment Techniques on students’ Performance at Elementary level. Bulletin of Education and Research, 39(1), 91-100. http://pu.edu.pk/images/journal/ier/PDF-FILEs/7_39_1_17.pdf
  • Sanmartí, N. (2007). Evaluar para aprender. Graó.
  • Schander, C., Massa, A.A. (2020). criterios de evaluación: construyendo fiabilidad y objetividad. Anuario Digital de Investigación Educativa, 2, 329-341.
  • Stufflebeam, D. L., Coryn, c. L. (2014). Evaluation theory, models, and applica-tions. John Wiley eta sons.
  • Van Manen, M. (2015). Pedagogical Tact Knowing What to Do When you Don’t Know What to Do. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315422855
  • Woolfolk Hoy, Hoy, K., eta Davis, H. (2009). Teachers’ self-efficacy beliefs. In K. R. Wenzel eta A. Wigfield (Eds.), Educational psychology handbook se-ries. Handbook of motivation at school (pp. 627-653). Routledge/Taylor eta Francis Group