José Luis
Retolaza Ávalos
Publicaciones en las que colabora con José Luis Retolaza Ávalos (86)
2024
-
Design of a protocol model for the integration of social value in strategic management through social accounting
Social Responsibility Journal, Vol. 20, Núm. 1, pp. 108-127
2023
-
Información para la sostenibilidad en el ámbito de la educación superior
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 62-63
-
La contabilidad social: ampliando los límites de la contabilidad tradicional
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 55-57
-
Social value in the orange economy: social accounting applied to museums
Museum Management and Curatorship, Vol. 38, Núm. 3, pp. 231-253
-
The COVID-19 Syndemic as a Source of Change in the Management of Corporations: The Theory of Human Action and the Logic of the Gift
UCJC Business & Society Review, Vol. 20, Núm. 3, pp. 196-229
2022
-
Editorial: Emotional and social value of organizations
Frontiers in Psychology
-
El valor liquidativo de los activos de una empresa en un proceso concursal
DYNA management, Vol. 10, Núm. 1
-
La medición del valor emocional en el marco de la Stakeholder Accounting
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid
-
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible, ODS, factor disruptivo de cambio
Revista internacional de los estudios vascos = Eusko ikaskuntzen nazioarteko aldizkaria = Revue internationale des ètudes basques = International journal on Basque studies, RIEV, Vol. 67, Núm. 1, pp. 41-50
-
The Cooperative Difference in the Management Styles and Objectives: Phantom Effect of Credit Cooperative
Contemporary Trends in European Cooperative Banking: Sustainability, Governance, Digital Transformation, and Health Crisis Response (Springer International Publishing), pp. 143-164
-
Ética en la investigación: problemas, criterios y autocontrol
Marketing y comunicación en ética empresarial. XXIX edición del Congreso EBEN España: libro de actas
2021
-
How do organisations generate and distribute value?: Stakeholder value as the aim of the new business narrative [NBN] and stakeholder accounting [sa] as an information tool
Boletín de estudios económicos, Vol. 76, Núm. 232, pp. 37-50
-
Is It Possible to Monetarily Quantify the Emotional Value Transferred by Companies and Organizations? An Emotional Accounting Proposal
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
La contabilidad social en la gestión del largo plazo
Revista de contabilidad y dirección, Núm. 32, pp. 63-78
-
Moral compliance as facilitator for ethical reflection in management: catalysts and situations
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 9-10, pp. 1106-1121
-
Social value added index: a proposal for analyzing hospital efficiency
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 1, pp. 21-27
-
Stakeholder value creation: Comparing esg and value added in european companies
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-16
-
Understanding Social Accounting Based on Evidence
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 2
2020
-
Eficiencia social en las cajas de ahorro españolas transformadas en bancos
El trimestre económico, Núm. 347, pp. 759-787
-
Social Accounting and Business Legitimacy
Handbook of Business Legitimacy: Responsibility, Ethics and Society (Springer International Publishing), pp. 967-981