Artes y Humanidades
Campo de conocimiento
Universidad de Córdoba
Córdoba, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Córdoba (20)
2023
-
The UNIVAC project: implementing the user journey approach in accessibility research at university
International Conference on Higher Education Advances
2022
-
Escrituras desterritorializadas: literatura femenina y migración hispanoamericana en Europa: presentación
Revista Letral, Núm. 29, pp. 1-7
-
Multidisciplinary Prehabilitation and Postoperative Rehabilitation for Avoiding Complications in Patients Undergoing Resection of Colon Cancer: Rationale, Design, and Methodology of the ONCOFIT Study
Nutrients, Vol. 14, Núm. 21
2020
-
Relationship of weather types on the seasonal and spatial variability of rainfall, runoff, and sediment yield in the western Mediterranean basin
Atmosphere, Vol. 11, Núm. 6
-
Sporadic occupation in Armiña cave during the Upper Magdalenian: What for?
Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 30
2019
-
Enseñar ciencias sociales con fuentes primarias. Reflexiones para “humanizar” la historia
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre
-
La didáctica de la historia local de Córdoba en educación primaria a través del museo arqueológico
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 2077-2088
-
La investigación como recurso didáctico para la formación de docentes en competencias de pensamiento histórico
REIDICS: Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales, Núm. 5, pp. 111-128
-
Multianalytical and multiproxy approach to the characterization of a Paleolithic lamp. An example in Nerja cave (Southern Iberian Peninsula)
Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 28
-
Spatial variability of the relationships of runoff and sediment yield with weather types throughout the Mediterranean basin
Journal of Hydrology, Vol. 571, pp. 390-405
-
The integration of language and content in English-medium instruction courses: Lecturers’ beliefs and practices
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 38, pp. 151-176
-
Trabajar el tiempo histórico en el Grado de Educación Primaria: género y reivindicaciones laborales a través de la prensa
Clío: History and History Teaching., Núm. 45, pp. 155-167
-
Wikiloc como recurso didáctico para la formación de docentes de ciencias sociales en Educación Primaria
Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 894-904
2017
-
Hydrological signatures based on event runoff coefficients in rural catchments of the iberian peninsula
Soil Sciences, Vol. 185, Núm. 5
2015
-
Lighting the dark: Wood charcoal analysis from Cueva de Nerja (Málaga, Spain) as a tool to explore the context of Palaeolithic rock art
Comptes Rendus - Palevol, Vol. 14, Núm. 5, pp. 411-422
-
Relationship of runoff, erosion and sediment yield to weather types in the Iberian Peninsula
Geomorphology, Vol. 228, pp. 372-381
-
Validación de la aplicación del modelo TPACK para la formación del profesorado en TIC
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 14, pp. 13-22
2014
-
How can we integrate a multiscalar approach in national ecosystem assessments?
Ecosystems and biodiversity for human wellbeing: Synthesis of the key findings of the Spanish National Ecosystem Assessment (Madrid: Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, 2014), pp. 47-52
-
Tipos de tiempo, precipitación y erosión en la Península Ibérica
Avances de la Geomorfología en España 2012-2014
2011
-
Integración de las tendencias de los servicios y los impulsores directos de cambio a escala local
Evaluación de los ecosistemas del milenio de España. Ecosistemas y biodiversidad de España para el bienestar humano. Informe final